Hoe voorkom ik na een buitenlandse reis een bed bug plaag in eigen huis?

Ik ben op reis in Azië en ben in de laatste anderhalve week in verschillende bedden meerdere malen gebeten door bed bugs. Daarom heb ik het vermoeden dat ze in mijn kleding of rugzak zitten. Morgen reis ik naar huis en ik wil graag advies over wat te doen bij aankomst zodat ik geen bed bugs in mijn eigen huis krijg!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

koffer en/of tas buiten uitpakken en alles meteen in de wasmachine.
Alles goed schoonmaken
anneliez
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Ook de kleren die je aan hebt dus.
Rugzak in een vuilniszak stoppen en in de vriezer. Misschien wel even de camera en elektronica eruit halen. Heel verstandig om besmetting van je huis te voorkomen. Ik zou de hele boel in een vuilniszak doen en buiten even gevoelige apparaten eruit halen en inspecteren. Invriezen is erg effectief tegen insecten en grotere organismen als wormen in het algemeen.