Hoe kan ik voorkomen dat er pluisjes ed. aan mijn zwarte broek blijven hangen?

Ik heb een nieuwe, zwarte katoenen broek. Heb deze nu 2 keer binnenstebuiten gewassen en aan de lucht gedroogd maar een uur nadat ik hem weer heb aan gedaan hangt ie vol met pluisjes etc. Deze zijn alleen maar gedeeltelijk te verwijderen met een ietwat natte doek, maar dat helpt maar tijdelijk. Iemand misschien een tip hoe ik dit enigszins kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Een pantykousje mee draaien in de wasmachine, dat trekt de pluisjes aan!

En je kan eventueel ook met een plakroller langs je kleding gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het grotendeels gewoon aan het stof ligt. Ik weet niet of je wasverzachter gebruikt, als dat niet zo is moet je dat maar eens proberen. Ik weet niet of het helpt maar wasverzachter maakt een laagje over je kleding heen en dan trekt het minder snel stof aan. Als je dan wasverzachter gebruikt was je broek dan niet binnenstebuiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook aan de tijd van het jaar liggen, mijn haar is nu ook continu statisch en dat alles nu statisch is ligt aan het koude weer, en statisch trekt pluisjes aan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de broek wast een nijlon kous mee wassen. Door de statistische werking gaan de pluisjes aan de kous zitten.