het nut is dat minuscule kalkdeeltjes zich niet aan je wasgoed hechten.
de wasverzachter zorgt er zodoende voor dat de was zacht blijft.

het onnut is dat het veel goedkoper en milieuvriendelijker kan door azijn te gebruiken, wat verder hetzelfde effect heeft op je was.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoeveel azijn per kilo wasgoed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds 14 jaar gebruik ik geen wasverzachter, wordt afgeraden bij baby's en ik heb het nooit gemist, ook geen azijn nodig.
Rieneke1
11 jaar geleden
eleo, ik vul gewoon het bakje helemaal bij een volle trommel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje Rieneke. witte azijn, neem ik aan?
Rieneke1
11 jaar geleden
ik gebruik schoonmaakazijn eleo.
Een wasverzachter doet wat de naam belooft, hij maakt de was zachter. De vezels worden soepeler omdat de wasverzachter ze omhult. Was die zo aan de lucht gedroogd wordt zonder verzachter, zal stijver aanvoelen en met name lijfgoed zal meer prikken op de huid.
Het geeft over het algemeen ook nog eens een lekkere geur aan de schone was. Een wasverzachter heeft dus wel degelijk nut. Het onnut van een wasverzachter ligt alleen bij die mensen die het niets uitmaakt of de was zachter aanvoelt en soepeler is.
amc
11 jaar geleden
Wasverzachter is geeft een chemische reactie op de kleding. In feite maakt het de vezel kapot, waardoor deze lekker zacht aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wasverzachter voor hand/theedoeken is niet nuttig, want dan nemen ze duidelijk minder goed vocht op. Wasverzachter voor de lekkere geur heeft geen nut wanneer je de was in een droger droogt. De was wordt zonder wasverzachter ook zacht in de droger of buiten in de wind, is mijn ervaring. ( Om je was zacht te krijgen kun je ook een schepje soda bij het wasmiddel doen.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eigenlijk eerst heel lang naar je vraagstelling gekeken........

Maar, het nut van wasverzachter is voor iedereen verschillend, net als het onnut ervan trouwens.
Voor mij is het nut gelijk ook het onnut ervan....

Het nut zou zijn volgens de fabrikanten dat je was zacht, lekker ruikend, en minder statisch is. De nieuwste soorten claimen zelfs dat het kleur kleuriger maakt en wit nog witter.......

Voor mij drogen zachte badlakens niet lekker af, net zoals de thee doeken en al die chemische luchtjes, bah misselijk makend en dat statische.....mmm ik heb voornamelijk katoen voor alles en iedereen hier, en dat knettert niet snel.
Een mild wasmiddel spaart hier de gekleurde was en een schepje soda en het zonnetje houd wit ook lekker wit en anders, jammer dan, er zijn ergere dingen, toch?