Ik heb de kinderwagen in een vochtige schuur gezet helaas zitten er nu vochtvlekjes (zwarte vlekjes) in de stof. Hoe kan ik dit schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

In de eerste instantie zei ik ook dat het er niet meer uit zou gaan, tot dat ik dit tegen kwam;

Weervlekken

Weervlekken in ongekleurde kookechte katoenen en linnen stoffen verwijdert u met een verdunde oplossing van water (95%) met bleekwater of chloorbleekmiddel (10%). Dep de weervlekken met de oplossing en spoel de stof daarna goed uit in koud water. Eventueel nog een extra wasbeurt volgens de wasvoorschriften om de laatste restanten te verwijderen. Gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit zijn kleine schimmelstukjes.

Als je de stof er af kan halen zou je het op een zeer lage temperatuur (ivm krimpen) kunnen wassen

Vaak helpt het echter al om met een spons en sop te boenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zit 't weer erin... Dat krijg je er niet meer uit. Ff een nieuw wagentje halen bij de lokale hergebruik-winkel voor 7,50 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een beetje lullig als ze een kinderwagen van 400 euro in de schuur hebben staan he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bij de kringloopwinkel kosten ze tegenwoordig ook zo weinig niet meer hoor ; op Marktplaats ban je vaak beduidend goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 je hebt helemaal gelijk, als ergens "het weer" in zit krijg je het er niet meer uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
400 euro??
Daar kan je auto met 1 jaar APK voor kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je vast een hele goeie auto.
Waar je je kind wel verantwoordelijk in kunt vervoeren.
Ik heb hier een kinderwagen van 350 euro staan en dat was echt niet de duurste.
Weervlekken in gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weervlekken reiniger van HG. Kijk even eerst op de fles of de stof daar geschikt voor is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk niets meer aan te doen. Toch zou ik eens even bij de H.B producten kijken. Daar kom je vaak verrassende producten tegen.
Ook is er een site "Oma weet raad" en daar zijn ouderwetse maar goeie tips op te vinden en wie weet.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HG Schimmel- Vocht & Weerplekken Reiniger

Vernietigt direct alle schimmels

Zwarte vlekken of schimmel in voegen of pleisterwerk!

HG schimmel-, vocht-, & weerplekkenreiniger

Verwijdert schimmels en schimmelaanslag in o.a. douche, badkamer en keuken. Werkt in seconden. Ook verkrijgbaar in voordelige navulflacon.