Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 2e-hands centrifuge?

Wasmachine is stuk en ik heb geen geld. Ik heb nog een minicamingwasmachine staan maar dat is zonder centrifuge. Bij de spullenhulp zie ik ze allemaal staan voor €5,-
Vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je het hebt over alleen een "centrifuge" dus niet een wasDROGER, dan zou ik kiezen voor zo"n ouderwetse ronde trommel met zo'n sleephendel op de deksel. Deze draaien keihard en hebben een rem. Ik heb de mijne 8 jaar geleden op de Markt gekocht voor een tientje en het werkt nog steeds (AEG). Mijn was is aanzienlijk veel droger in de winter dan dat van anderen in nieuwewetsige machines. Tja, het is wel wat meer werk, want je kunt niet de hele was erin doen,...

Toegevoegd na 1 minuut:
je moet dus letten of die rem het nog goed doet; trommel moet binnen 30 seconden stilstaan. En letten of er geen kledingstukken tussen trommel en wand zitten, bij aankoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tja, voor die € 5,- mag je ze waarschijnlijk niet uitproberen. Je kunt vragen of er garantie op zit, maar voor zo weinig geld geef ik je ook weinig kans. Je moet er op letten dat de centrifuge stabiel staat, zodat hij niet gaat bonken als hij draait. Ook moet de waterafvoer goed in orde zijn. Je moet er wel even een teiltje onder zetten, om het uit de was geslingerde water op te vangen. Ik heb er vorig jaar nog eentje weggegeven. Jaren niet gebruikt, maar ze gaan echt niet zomaar kapot hoor. Ouderwetsche degelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Centrifuges gaan jaren mee. Heb er een van mijn oma gekregen toen ik op kamers ging en die was al oud..
Nog 20 jaar gebruikt. De reden dat ze zo goedkoop zijn omdat er veel 2e hands aangeboden worden en eigenlijk niemand ze hebben willen.