Wordt door winkeliers/bewoners in Nederland de stoep nog sneeuwvrij gehouden?

In veel gemeenten is volgens een z.g. (APV) Algemene Plaatselijke Verordening, dit verplicht gesteld....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor de kleine middenstander zou het alleen al uit eigenbelang een normale zaak moeten zijn. Immers wie zijn klanten respecteert laat ze niet op hun snuit vallen.

Het zou bij de grootwinkelbedrijven in de routine moeten zijn opgenomen. Er is een groot verschil tussen stad en dorp. Daar waar je met hartelijkheid door het personeel van het grootwinkelbedrijf wordt welkom geheten, zullen ze ook dit werkje met graagte voor hun klanten overhebben, afgezien van het feit of het nou voorgeschreven is door de gemeente of niet.
Ivana
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn helaas maar weinig winkeliers die zich geroepen voelen om hun stoepje schoon te houden.
Het zijn vaak de filiaalbedrijven die zich hieraan bezondigen, de kleine zelfstandige doet het meestal wel,
waarvoor hulde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het wel bij mijn winkel heeft 2 voordelen : staat netjes 2 de vloerbedekking wordt niet vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hier is het ieder jaar een glibberellende. Helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee nog nooit gezien, die (APV) winkeliers of de benowers van die straat doen meestal het zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben zelf werkzaam bij een supermarkt. Ons filiaal is zelf verantwoordelijk voor het sneeuwvrij maken van de stoep voor de winkel.
Dit wordt dan ook gedaan, er wordt door het personeel met strooizout gestrooid. Als er echt veel sneeuw ligt wordt er ook een sneeuwschep bijgepakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mijn man is net bezig. En wij wonen nog wel in een flat, dus hij zou het niet hoeven te doen. En als het vanmiddag weer gaat sneeuwen kan hij morgen weer aan de slag.