Hoe kan je aluminium platen weer schoon krijgen?

De boorden aan mijn keuken bevatten roestvlekken van de schroeven en zijn enigszins doffer geworden. Het lijkt geen vuil te zijn.

Hoe krijg je aluminium het beste weer schoon? Het hoeft niet nieuw te worden, maar als er middeltjes zijn loont het de moeite om de schroeven te vervangen door RVS schroeven en de boorden schoon te maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo op de foto ziet het er erger uit dan het in werkelijkheid is, maar het geeft wel een beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met het fijnste staalwol, krijg je hem weer schoon en glimmend, schroeven vervangen door rvs en je kunt er weer tegen.
Echter zal het aluminium telkens opnieuw gaan oxideren, door zure regen, vogelpoep, fijn stof enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat schuren niet mocht? Nu nog de lelijke schroeven eruit halen. Dat was niet zo slim van de vorige bewoner.

Het beste antwoord

Innosoft B570 is een speciale dieptereiniger die oxiden c.q. roest verwijdert van roestvast staal. Innosoft B570 is een witte viscose vloeistof op basis van organische zuren en oppervlakactieve stoffen zonder schuurmiddel met een pH van 3. Het is geschikt voor intensieve reiniging van gecontamineerde oppervlakken zoals vliegroest en andere roestige plekken die ook wel theevlekken worden genoemd. Het is beslist geen beitsmiddel en tast de oxidehuid van het metaal dus niet aan. Innosoft B570 is daarom zacht voor metaal maar zeer hard tegen oxiden en vuil.

Het unieke van dit middel is dat het organisch is en daarmee ongevaarlijk voor mens en milieu. Hierdoor is Innosoft B570 zelfs geschikt om apparaten te reinigen die in de levensmiddelensector worden gebruikt.

Hoewel Innosoft B570 primair ontwikkeld is voor roestvast staal blijkt het middel ook bijzondere prestaties te leveren op metalen zoals koper, aluminium en zelfs op gewoon staal. In het laatstgenoemde geval dient men geen Innoprotect te gebruiken. Bekende witachtige corrosiepokken op aluminium kunnen derhalve ook effectief met dit middel verwijderd worden.

Om u een beeld te geven hoe uniek dit middel is, nodigen wij u uit om het fotoboek te bekijken. Hier ziet u hoe met behulp van Innosoft roest verwijderd wordt van objecten waarvan men dacht dat ze nooit meer roestvrij te krijgen waren.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.emergometal.nl/b570.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MarieJose, je mag wel 'je' zeggen hoor. Wat kost dit wondermiddel?
Steenuiltje
11 jaar geleden
Ik denk dat MarieJose dit middel zelf niet heeft gebruikt, maar alleen de tekst van bovenstaande link heeft gecopieerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het werkt wel!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wondermiddel kost 14,95 euro. http://www.klaassebos-natuursteen.nl/contents/nl/p72.html#
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is nog een goedkopere versie: http://www.motoport.nl/EMERGO-INNOSOFT-B570-250-ML/nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de extra info!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind de prijs nog meevallen en omdat ik al wat geprobeerd heb met wat middelen ga ik deze eens proberen! Foto's op de site zien er goed uit

Andere antwoorden (2)

Ha, die Som;

Mijn keukenleverancier kon daarvoor spuitbussen leveren met een reinigingsmiddel waarmee tegelijkertijd oppervlakkige roest of corrosie kon worden weggewerkt. Merken weet ik even niet, maar informeer eens bij je eigen keukenboer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens naar een auto onderdelen shop, daar verkopen ze spul om aluminium velgen schoon te maken, daarmee lukt deze klus ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is best een goed idee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt :)