Waar kan je spinnenverdelgers halen?

Wij hebben thuis last van spinnen die bij het raam zitten(aan de buitenkant), we willen zo een verdelger halen om op en rondom de ramen te spuiten. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Regelmatig je ramen en sponningen wassen met water en een flinke scheut huishoud azijn spinnen hebben een hekel aan azijn lucht , en deze oplossing kost bijna niets,Sukses er mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bij de drogist hebben ze allerlei bussen zoals tegen mieren, vlooien, teken, allerlei kruipend ongedierte en ongetwijfeld ook tegen spinnen.

het kruidvat verkoopt deze.

Toegevoegd na 3 minuten:
bedenk wel dat spinnen zeer nuttige dieren zijn.
spinnen helpen jou tegen vieze vliegen en misschien nog beter, ze vangen ook die rot muggen, die als jij wil slapen om je hoofd heen blijven zzzzzzzzzzoemen...

als je bang bent voor spinnen, bedenk dan hoeveel groter jij bent en dat hij véél banger is voor jou !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het staat niet zo netjes voor wie?
Vogels poepen ook wel eens tegen het raam, dus maar weg vogels.
En wat dag je er van het raam even schoon te maken?
Paar min. werk.
Kristal
11 jaar geleden
duiven maken zo'n rommel: gif in eten.
merels zingen te hard: gif
bijen kunnen steken: gif
vliegen laten poepjes achter, op het raam: gif
en nu: spinnen maken hun web buiten! tegen het raam: en jawel: gif (het staat gewoon niet zo netjes, vandaar...). Weet je Chefelini, ik ben er van overtuigd dat je gewoon een aardig mens bent, die de boel netjes wilt houden. En er zijn situaties waar in het uiterste geval gif nodig is, maar ik zou eerst alle andere mogelijkheden proberen.
Een ragebol bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel insectenetende vogels, die momenteel jongen hebben en die voor een groot deel gevoerd worden met spinnen, door de spinnen met gif te bestrijden, doodt je ook de jonge vogeltjes in hun nest!
Dus minder spinnen etende vogeltjes, dus meer spinnen.
Kristal
11 jaar geleden
De voordelen van de ragebol stapelen zich op! ;-)) Je hebt helemaal gelijk Ed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo is ´t ! leve de ragebol...! ;o)))
Kristal
11 jaar geleden
;-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LGA .....de acht poters....?
Kristal
11 jaar geleden
Chefelini, voor jij je hoofd buiten het raam steekt, van binnenuit het huis, steek je eerst even een ragebol uit het raam. En klaar. Vind je het niet net zo gevaarlijk om je ladders op te moeten om a. de spinnen dood te spuiten en b. daarna de ramen te moeten zemen vanwege het spuiten? Misschien heeft Stippel gelijk en ben je eigenlijk bang van spinnen. Dat kan heel goed natuurlijk, veel meer mensen hebben dat. En door angst kan een mens rigoureus te werk gaan. Ik hoop dat je je toch nog bedenkt en een andere oplossing zoekt. Misschien Rieneke's idee?
Als die spinnen (kruisspinnen o.i.d.?) aan de buitenkant van het raam zitten op welke manier ondervindt je er dan last van? Ze maken geen herrie of wat dan ook neem ik aan. Wil je ze weg hebben neem dan een bezem ter hand en veeg ze weg of spuit ze weg met een tuinslang ofzoiets. Gif werkt buiten niet echt langdurig door namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is onzinnig om spinnen te willen verdelgen.
het zijn nuttige beestjes, die muggen en vliegjes eten, en zelf weer door vogeltjes gegeten worden.
ook is het volkomen onnodig meteen naar de flitspuit te grijpen.
er bestaan biologisch afbreekbare middelen, die spinnen weren ipv verdelgen.
dit soort middeltjes zorgt dat de webben niet meer hechten aan je kozijn, dus de spinnen zoeken hun heil elders.
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dat zou mooi zijn! :)
bij tuincentra's zijn diverse insectenverdelgers te halen.