Kun je een rode katoenen jas zwart verven?

Ik heb een rood katoenen (buiten)jasje dat verkleurd is en ik wil hem graag zwart verven. Ik begrijp dat ik eerst een ontkleuringsmiddel moet gebruiken en daarna textielverf. Maar hoe krijg ik dat in de wasmachine voor elkaar zonder dat het er helemaal gevlekt uitkomt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als je de wasmachine niet voller doet dan halfvol, komt je kleding er niet gevlekt uit, maar egaal gekleurd, let er wel op dat de stiksels en ritsen niet meekleuren, maar de rest van je jas wel, dus je krijgt een zwarte jas met rode stiksels, weeg je jas wel eerst voor het verven, om te bepalen of je 1 of 2 verpakkingen nodig hebt, de hoeveelheid zout hoef je bij meerdere verpakkingen niet aan te passen, dat kan gewoon de hoeveelheid van 1 verpakking blijven.
Bij het verven van rood naar zwart, hoef je niet te ontkleuren.