Hoe maak ik zwanenveren schoon?

ik heb een vaas met zwanenveren staan, die door nicotineaanslag meer bruin dan wit zijn.
hoe krijg ik die weer mooi wit?

Rieneke1
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Veren kan en mag je eigenlijk alleen maar schoonmaken met wasbenzine, maar gelukkig krijg je nicotine daar ook redelijk mee weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien dat je ze in een bak kan leggen met schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wassen op 30°... Wasmachine zou kunnen, maar dan alleen die zwanenveren erin... meer niet...

met de hand... Er is pijpenreiniger in de handel, doe dat in het handsopje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oudere nicotinevlekken eerst besprenkelen met een mengsel van gelijke delen water en puur citroensap. Daarna eigeel vermengen met een beetje spiritus en smeer de veren hiermee in. In plaats van eigeel met spiritus kunt u ook glycerine gebruiken.
Voor beide middeltjes geldt: een uurtje laten intrekken en vervolgens met pure alcohol uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi ze maar gewoon in een emmer met handwarm water en afwasmiddel erin,en laat ze maar een uurtje staan.
moet je eens kijken wat een troep eraf komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook zo kan het. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alleen worden het nooit meer echt mooie veren.
Een sop met soda, dat pakt nicotineaanslag als sneeuw voor de zon.