Is het verstandig om meerdere latex handschoenen thuis te gebruiken ivm hygiene? Want was over de wegwerp niet erg tevreden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Het is zo en zo verstandig om 1 paar handschoenen te gebruiken om schoon te maken, een ander paar handschoenen voor het toilet en nog een 3e paar speciaal voor de keuken. Aangezien het niet hygienisch is om dezelfde handschoenen te gebruiken in het sop waar je je aanrecht mee schoonmaakt als waar je net het toilet mee hebt schoongemaakt.

Hier is een site met verschillende kleuren blauwe handschoenen die je uitsluitend voor schoonmaak kan gebruiken in verschillende kleuren.

http://www.carellurvink.nl/webshop/schoonmaakartikelen/artikellijst/993/995-Marigold-Chemisch-Bestendig

Voor koken zou ik dan handschoenen bij een drogist halen, die artsen ook gebruiken, die kan je na gebruik weer weggooien.

Wat het betreft opgewonden raken van vrouwen met werkhandschoenen aan:

Geen enkel mens is hetzelfde. De ene persoon heeft bij de partner (voor vrouwen een smoking bij de mannen en voor mannen een jurkje met naaldhakken bijvoorbeeld) een voorkeur voor bepaalde kleding waar ze hun partner extra sexy in vinden. Er zijn ook mensen die opgewonden raken van motoren of laarzen of je kan het zo gek niet bedenken.
Het opgewonden raken van motoren of werkhandschoenen is echter iets wat weinig voorkomt, vandaar dat mensen het vreemd vinden. Het is eigenlijk heel ongewoon dat mensen opgewonden raken van aangeklede mensen, normaal zou een naakt lichaam voldoende moeten zijn, daar hoeven geen artikelen of kleding aan te pas te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik werk in de zorg en onze schoonmaakster gebruikt rood voor de keuken groen voor de woonkamer en clientkamers en blauw voor de badkamer ;) Om dat thuis ook te doen...hangt af van tot hoever je gaat in het hygienisch werken. Ik heb zelf voldoende aan 1 paar voor de 'vieze' werkjes. Dus waar jij je zelf het prettogst bij voelt denk ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is onnodig om thuis latex handschoenen te gebruiken i.v.m. hygiëne tenzij je een zeer besmettelijke huidziekte hebt.

Latex handschoenen voor thuis zijn bedoeld om je handen zelf te beschermen als je werkt met schoonmaakmiddelen of met de hand afwast.

Wegwerplatex handschoenen gebruik je alleen als je werkt met besmettelijk materiaal, bijvoorbeeld als je een onbekende gewonde verzorgt als medicus (bij noodhulp).

Voor een goede hygiëne thuis was je je handen na gebruik toilet en voordat je eten bereidt.

Toegevoegd na 3 minuten:
latex wegwerphandschoenen zijn erg dun en sowieso ongeschikt voor huishoudelijk werk.

Je kunt wel meerdere huishoudhandschoenen kopen en die af en toe even uitwassen op 60 graden als je dat prettig vindt. En natuurlijk, als je handschoenen wilt gebruiken voor het schoonmaken van de WC én er de afwas mee doet, dan is het ook handig om verschillende kleuren aan te schaffen en voor dezelfde werkzaamheden steeds dezelfde handschoenen te gebruiken (dus altijd dezelfde afwashandschoenen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, vooral de eerste zin. +
Nee dat is niet verstandig.
Voor de hygiene is het volkomen onnodig en ook onverstandig, want:
dat riekt naar smetvrees.

Toegevoegd na 14 uur:
Ter verduidelijking
voor die minnen:

Als je niks meer kan aanraken zonder handschoenen, dan heb je
* Of smetvrees
En dat zie ik steeds vaker optreden.

Ons tegenwoordige zwaar overdreven gevoel voor "hygiene" is daar de schuld van en ik vind dat zorgelijk.

* Of dermate overgevoelige handen dat je dat werk door een ander moet laten doen.

Gezien de vraag van VS naar zelfs meer handschoenen,
ben ik toch bang voor het eerste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de zorg werkt dan is misschien verplicht,maar in je thuissituatie heb je echt niet meer dan1 paar dikke nodig en dan ook alleen maar om gevoelige handen te beschermen
12 jaar geleden
Ik gebruik ook verschillende latex handschoenen. Dat komt ik kan niet tegen schoonmaakmiddelen. Krijg anders gelijk Eczeem.