Ik heb onlangs een stel boxershorts gekocht. Deze zijn inmiddels gedragen en moeten voor de eerste keer gewassen worden. Moet dit met de handwas?

of kunnen deze gewoon gelijk samen in de wasmachine? Het zijn boxershorts met allerlei verschillende kleuren. En als ze toch met de handwas moeten, moet ik dan een apart sopje maken voor elke kleur, of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Ondergoed gooi je gewoon in de wasmachine liefst zelfs op 60 graden of warmer maar in de 'gewone' bonte was wil ook prima bij niet-ernstige vervuiling.

Heb je echt HEEL felle kleuren gekocht, zorg dan dat ze in een was gaan waar dat niet zo heel veel kwaad kan (donkere kleding, spijkerbroeken hand- en theedoeken) voor het geval ze toch wat afgeven de eerste keer. (Hoewel ik dat met ondergoed eigenlijk nog niet meegemaakt). Beter een paar roze of gele theedoeken dan t-shirts of overhemden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan het materiaal. Katoen geeft nogal af, terwijl je daar bij kunststoffen (poly...../acryl etc.) bijna geen last van heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou onderbroeken zeker wel op 60 graden wassen, pas vanaf die temperatuur gaan bepaalde beestjes dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger ging het zelfs in de kookwas ! En delicaat 'sierondergoed' (lingerie) waste je op de hand maar daar vallen boxers niet onder. Normaliter is een boxer van katoen of grotendeels katoen met lycra. Je hebt ze tegenwoordig geloof ik ook wel van kunststof maar daar zijn ze hier in huis niet dol op (''zweetreet" ) dus ja ik koop gewoon katoen alle kleuren, ook donkere en kan me niet herinneren dat er al eens iets afgegeven heeft.
Handwas is niet noodzakelijk, maar ik zou ze wel separaat, (d.w.z.) niet samen met ander wasgoed wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje azijn erbij voor de zekerheid (maar idd heel felle kleuren ff apart) zorgt ervoor dat kleuren niet afgeven/blijven behouden. En het is goed voor (tegen kalk) je wasmachine ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord,ik doe altijd bij nieuwe spullen met veel kleur azijn erbij,houd de kleur mooi,dan bij de volgende was gewoon bij de bonte was doen,niet in de droger,daar worden ze lelijk van en vooral slecht voor de elastische tailleband.
Ik zou het zeker niet in een handwas doen.
Als je katoen draagt, zou ik ze samen wassen voor de eerste keer op 40*.
Let wel even op, als je een keer in je leven een roze was hebt gedraaid.....niet leuk ! hou felle kleuren (rood) apart en was deze dan twee keer niet met andere kleuren.
Op 60* wassen is alleen nodig bij hele vuile spullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk in het etiketje op hoeveel graden je de boxershorts mag wassen.Je kunt ze waarschijnlijk gewoon op 40 graden wassen in de wasmachine bij de bonte was.Voor de zekerheid kun je de shorts eerst een nacht in koud water zetten,en ze dan omgekeerd wassen.Eventueel op 30 graden. Tip: was kleding binnenstebuiten, en laat het ook zo drogen voorkomt dat kleuren verdwijnen.Succes!