kan je mos en vuil van teakhouten tuinmeubelen halen met een stoomreiniger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (6)

met een harde stoomborstel lukt het misschien
maar met een brilo heb ik het gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er een beetje fatsoenlijke druk achter staat kom je een heel eind. bij een kleine stoomreiniger is het een monnikenwerk lijkt me.

hout is poreus dus je zal niet alles kunnen verwijderen.
denk dat je er even met de stoomreiniger eroverheen moet om de boel los te weken. daarna met een sopje harde borstel en water met groene zeep, en vervolgens nog een keer met de stoomreiniger of de boel afspuiten met een tuinslang.

het kan dus ook zonder stoomreiniger omdat het zeer waarschijnlijk niet alles uit de nerven van het hout zal halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, maar zo drastisch moet u het nu ook niet aanpakken.
Insmeren met eau de javel zal de klus zeker klaren.
Laten inweken en met de tuinslang afspuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen het met een hoge-drukreiniger. Laten het vervolgens drogen en behandelen het dan met teak-olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij adviseren om geen stoomcleaner te gebruiken maar een reiniger met een keukenschuurspons (geel met groene schuurkant) doet wonderen!

Toegevoegd na 51 seconden:
een reiniger is geschikt als er maar geen bleek in zit. Natuurlijk is een Teak reiniger het meest geschikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het niet doen met een stoomreiniger dat is niet goed voor het houd. In een afwasmachine mag je ook geen houten voorwerpen doen gaar kan je het mee vergelijken. Het hout droogt er van uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schoonmaakmiddelen in een vaatwasser zijn vaak alkalisch (basisch of loog). Hout kan heel slecht tegen logen, daar lost de lignine en de hemicellulose deels van op en eigenlijk ben je dus aan het pulpen. Dat is de reden dat je hout beter niet in de vaatwasser kunt doen. Dat heeft niets te maken met stoom. Overigens is er ook niets mis met droog hout, integendeel. Waldemar Homan, EPHOKAM