hoe krijg ik mijn witte vinyl terug mooi?

ik heb het lumineuze idee gehad om witte vinyl te leggen in mijn benedenverdieping en nadien te beginnen met renoveren. bijgevolg is de vinyl niet meer echt mooi : overal zijn verfvlekken, Pu-schuimvlekken, siliconekitsporen, donkere verkleuringen etc. In de badkamer heb ik dan ook nog es haarverf gemorst.
Ik zal hem allicht nooit meer helemaal wit krijgen, maar hij is zo mooi (en was ook niet goedkoop) dus ik wil hem niet vervangen.
Zijn er manieren om de witte vinyl zo goed mogelijk te herstellen, dus vlekken eruit te krijgen en nadien zo wit mogelijk en glanzend?

12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

er zijn van die witte wondersponsjes te koop bij super of trekpleister.kruidvat enz..., daar krijg je heel veel vlekken mee weg.(maar haarverf zul je er niet weer af krijgen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
witte wondersponsjes? nog nooit gezien... Moet ik daar dan nog product bij gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=mlLckZHtFlc nee in principe niet. Je hoeft ze alleen nat te maken, wel even uittesten op een ''onzichtbaar stukje want het zijn in feite schuursponsjes maar ik heb er nog nooit wat mee beschadigd. Soms kun je er iets extra schoonmaakmiddel bij gebruiken om te ontvetten ofzo..Je kan hele dure kopen maar ze zijn ook vaak verkrijgbaar bij action, wibra enzo maar ik weet niet of je die in de buurt hebt, en die zijn niet zo duur. het sponsje gumt als het ware de vlekken want na een goed poetsbeurt is het sponsje op en moet je het weggooien. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de action van het merk blinq geloof 6 sponsjes voor een euro echt geweldig!!!!!
liveisgreat
12 jaar geleden
easyclean (youtube) ziet er geweldig uit, maar website is niet meer te vinden. zijn het dezelfde soort sponsen in Action dan?
burgos
12 jaar geleden
Daar krijg je de verf toch niet mee weg, je moet echt thinner gebruiken oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het woord wondersponsje hoor denk ik aan die van de action. Ik heb ooit witte gehad, maar nooit meer ergens gevonden dus ging ik zoeken en zag ik die grijze bij de action. Of het de zelfde zijn als ik het filmpje weet ik niet (kan t filpje niet bekijken) maar proberen waard voor 1 euro???? En of je er verf mee weg krijgt is ook te proberen. Ze zijn echt magisch alle vlekken die ik nergens mee weg krijg, krijg ik weg met wondersponsje!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja van de action werken hetzelfde als de witte sponsjes van de duurdere merken. Nee je zal niet alle verf vlekken ermee weg kunnen krijgen maar wel een heleboel strepen en andere vlekken, het is het proberen waard dacht ik.
het filmpje is idd een echt reclame filmpje(altijd een beetje te) maar de sponsjes zijn wel echt goed!

Andere antwoorden (2)

Neem je vloer af met was benzine of thinner,daar moet je het mee schoon krijgen.En zet het daarna in de witte was,alleen oppassen dat het dan niet te glad wordt(uitglijden)Dit moet likken.
Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry likken is lukken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En oppassen met het zeer grote brandgevaar!!
burgos
12 jaar geleden
Ik neem aan dat ze zelf zo bijdehand zijn.
•Een vinyl vloer is het beste schoon te maken met een mengsel van een half kopje azijn op 4 liter water
• Smerige vlekken op een vinyl vloer kun je verwijderen door met een doekje en een pure allesreiniger de vlek te behandelen
• Na het schoonmaken van een vinyl vloer met een allesreiniger, is het verstandig om vervolgens nog met een natte dweil de vloer na de schrobben
• Vinyl vloeren zijn ook prima schoon te maken met
ammonia. Hierna wel even de vloer na dweilen met water.

• Hardnekkige vlekken zijn van vinyl te verwijderen met wasemulsie. Let wel op dat de wasemulsie niet op waterbasis mag zijn
• Schoensporen op een vinyl vloer kan je verwijderen met staalwol dat gedoopt is in terpetijnolie of terpentine

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/schoonmaken/vloeren/vinyl#ixzz1oFL4T0i