Wat is de reden om het te verwijderen?
In principe kan het -mits goed aangebracht- als basis dienen voor een volgende afwerkingslaag (latex, behang?)
Bij onthechting en of bladderen, de onregelmatigheden wegsteken, de ondergrond fixeren, vervolgens egaliseren én tot slot opnieuw afwerken.
Betreft het witkalk/veegvast, dan de ondergrond bevochtigen, wachten tot de witkalk bladdert/ blazen geeft / onthecht, witkalk wegsteken, met schoon water nawassen, fixeren, egaliseren, afwerken.
Om te achterhalen of het veegvast is, ga je met een natte vinger over het oppervlak, geeft het af, dan is het witkalk/veegvast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet doen als je het wil oversauzen moet je er een impregneer onder zetten is gewoon in de bouwmarkt te koop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verse spatten van latexverf kunt u direct verwijderen met water of verfreiniger. Oude, doorgeharde latexspatten kunt u - zelfs na vele jaren !! - verwijderen met Eau de Cologne of brandspiritus (let op, dit product is wel brandgevaarlijk !)