Hoe komt het dat bepaalde kledingstukken erg stinken als ze uit de wasmachine komen?

Wasmachine is gereinigd, schimmelvrij, vaak leeg op 90c spoelen, soda, machinereiniger, zeepbak is schoon... Niet alleen bij lage temperaturen stinkende kledingstukken. Meestal 1 à 2 stinkende stukken per was... Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De oorzaak is vetluis dat is een bacterie die in wasmiddel gedijt. Het is te verhelpen door af en toe een kookwas te draaien met soda of azijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
De oplossing tegen vetluis in de wasmachine is om de wasmachine regelmatig een was op 90° te laten draaien. Doe bijvoorbeeld iedere keer wanneer je een handdoekkenwas draait of witte t-shirts wast de temperatuur op 90° . Je zult merken dat de was veel frisser uit de machine komt en weer lekker ruikt. Je kunt als extra middel ook nog iedere maand de machine laten draaien met HG Wasmachinereiniger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb ditprobleem ook. Alleen het betreft kledingstukken die niet op 90 graden te wassen zijn.
En dan??
Dat hebben wij ook gehad, en snapte er ook niks van.
Ook van alles gedaan net als u maar het bleef. Tot de machine kapot ging er we een nieuwe kochten.
Er kwam toen een monteur mee en vertelde dit tegen hem.
Hij vroeg direct of we met vloeibare wasmiddelen waste.
Antwoord: ja.
Daardoor worden er bepaalde stoffen uit de vloeistof niet goed afgebroken omdat dat beter is voor het milieu, en gaat je was naar rot ruiken.
Een soort van ontlasting lucht.
Ik heb direct al mijn vloeibare wasmiddelen vervangen door weer gewoon ouderwets poeder en WEG stinkende kleren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je , nou ga ik ook weer lekker over op de ouderwetse poeder! want zo een meur van je 'nieuwe' gewassen was is écht niet te harden, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... dus een +je? +1 want ruik ook het vloeibare wasmiddel in mijn machine (en niet altijd even fris als ik zou willen helaas)