Hoe kan ik mijn klamboe reinigen?

Ik heb voor de zomermaanden een klamboe, deze heb ik nu zon 5jaar. Hij is ondertussen best grauw geworden, ook komt er veel stof van af. Nu vraag ik me af hoe je een klamboe het beste kan reinigen. Ik heb een klamboe met roosjes die ik eraf kan halen (en het plekje van de roosjes eventueel markeren met een stukje draad)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

In een emmer met sop doen of als je een bad hebt in het bad doen.Omdat er roosjes op zitten zou ik deze niet in de wasmachine doen of de roosjes er afhalen en dan een kort wasprogramma gebruiken en niet op een te al te hoge toerental centrifugeren.Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een kussensloop op 30 graden zonder centrivuren en een fijnwas middel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een emmer met soda of biotex groen lekker laten weken.
Uitspoelen onder de douche met de douchekop.
Dan is de klamboe weer als nieuw en spierwit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak de roosjes los, markeer gelijk je zelf al hebt aangegeven de plaats van de roosjes (draad in een lusje om later makkelijker te verwijderen en niet per ongeluk gaten in je klamboe te knippen, dubbel knoopje in de draad om niet los te gaan) en was de klamboe op 30 of 40 graden.
Als het een witte is kan je er een zuurstofbleek aan toevoegen, en als je een voorwasprogramma hebt kan je em misschien laten inweken.

Drogen is niet nodig als je em meteen nadat je hem uit de wasmachine haalt kan strijken - ook weer: niet te warm.

Past em niet in je wasmachine? misschien is er dan wel een wasserette in je buurt, die hebben wasmachines met grotere trommels ;-)