Met welk produkt is lijnolie te verwijderen?

Onder de gootsteen staat een open flakon lijnolie die ik gebruik om mijn verf te mengen.
Hoe het gebeurd is weet ik niet maar de lijnolie is all over the place, op de binnenkant van de deur, op de bodem van de kast, en zo geen klein beetje...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.4K

Het beste antwoord

Het beste kan je gebruik maken van een waterige oplossing van DREFT. Dreft heeft een hoge concentratie oppervlakte aktieve stoffen en die zullen de lijnolie emulgeren. Als de olie al is uitgehard dan eventueel verdunnen met terpetine of wasbenzine. Daarna met een waterige oplossing van ongeveer 10gr op 100ml. flink inwrijven en met ruim water afspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

eerst keukenpapier erop leggen, zodat het meeste in het papier trekt, daarna met een ververwijderaar (bijv st Marc, of HG vetweg) de rest schoonmaken.

Toegevoegd na 17 minuten:
ververwijderaar is vetverwijderaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste werkt gootsteenontstopper. Daarmee reageert de olie tot zeep. Niet op hout gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://zeep.vanderleden.com/loogvet.php