Waarom vallen mijn handdoek en vaatdoek steeds van het haakje in de keuken?

Terwijl ik dure haakjes koop met weer afneembare trekstrip. Je kent ze wel. Kosten een vermogen en alles valt er af. Waarom mensen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Doekjes vallen alleen van haakjes als ze er overheen hangen.
Ik heb met een gatenpons een gaatje in mijn handdoeken gemaakt (degenen die geen lusje hadden) dan kunnen ze niet meer vallen, alleen met haakje en al

Dus alles wat los over een haakje hangt kan er van af glijden en daarom valt het, vooral als je er langs loopt.

zorg voor een oogje of een klem systeem en het valt echt niet meer
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Een gatenspons? Waarom niet gewoon een stukje elastiek van 5 cm aan de naad van de handdoek naaien? Je zet dat elastiek aan beide uiteinden vast. Dat kost je 0,5 cm per uiteinde. Er blijft dan een mooie 4 cm aan "lusje" over. Zo heb ik het gedaan. Bevalt prima. En mocht je niet willen zoeken naar het lusje, dan maak je in elke hoek zo'n lusje. Of, als de handdoeken langwerpig zijn, in het midden van elke korte kant, zodat je maar twee lusjes hoeft te naaien in plaats van vier.
Summo
12 jaar geleden
gaat al jaren prima hoor, heel klein gaatje, moet je alleen soms zoeken maar wordt ondanks zeer veel wassen niet groter ed. Ik ben helaas niet zo van de naald en draad....
Het soort haakjes wat jij koopt past blijkbaar niet bij de vorm van de lussen van jouw keukendoeken. Misschien zijn klemmetjes daarom beter voor jou. Of koop bij de Wibra een pakje van de kleine metalen knijpertjes met een plastic lusje. Die knijp je aan een hoek van de doek, en dan blijft ie geheid wél hangen!
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
De Ondergrond waar jij je haakjes aan op hangt is waarschijnlijk niet goed,Vochtig, vettig, kan van alles zijn.
Maar er is een oplossing voor,1 druppel seconde lijm er bij en ze vallen er nooit meer af.
Suc6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje montagekit gaat ook prima.
Amadea
12 jaar geleden
Er staat in de vraag niet dat de haakjes van de muur vallen, maar dat de doeken van de haakjes vallen!
burgos
12 jaar geleden
Moet je toch beter omschrijven hoor.
Als je bedoeld dat je de haakjes met afneembare trekstrip op gladde tegels bevestigd er daarna steeds snel afvallen, kan het helpen om de tegel eerst heel goed te ontvetten met b.v. ammonia. Spuit er dan een beetje haarlak op en de haakjes blijven beter zitten. Zijn dan ook makkelijker te verwijderen als het moet.

Toegevoegd na 5 minuten:
I.p.v. motagekit te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt een dunne haaknaald, prikt deze door een punt van je hand/thee/vaatdoek en trekt er een stukje dun hoeden-elastiek (gewoon bij de Hema te koop) doorheen. Deze knoop je aan elkaar zodat je een lusje hebt en het valt nooit meer op de grond!
Je kan ook een smal lintje erdoor halen.