een vraagje voor de vrouwen denk ik ,ik nieuwe t-shirts koop dan krijg ik na drie of vier keer wassen dat ze steeds losser om mijn hals gaan zitten?

de hals opening word steeds groter en ik weet niet hoe dat nou komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

1 oplossing is, niet te heet wassen.
Daardoor wordt het elastiek poreus. En gaat dan dus lubberen.

Enne, ik ben een man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te heet wassen (tegenwoordig mag haast niks meer warmer dan 30 graden), maar ook de droger wordt heet, heter, heetst!
Gebruik een kort wasprogramma, en droog aan een rekje.
Het meeste moderne wasgoed is niet heel vies, dat beetje zweet spoel je er bij wijze van spreken met koud water al uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah heb je zeker geen kinderen die buitenspelen Adriek! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zeker weten kinderen.
Maar ik was dan ook met zo'n plastic bal tussen de kleren. Minder wasmiddel nodig en kan op lagere temperatuur wassen.

Andere antwoorden (3)

het kan ook aan de kwaliteit liggen.

sommige (vaak goedkope shirts) gaan lubberen, worden na het wassen scheef op de naad, of de verhouding lijkt spontaan zoek te raken.
bij een shirt van mijn zoontje heb ik het weleens gehad dat het shirt ineens heel breed werd en ook een stukje korter (als poetsdoek doet ie het nu wel leuk) ;-)

weet niet of je altijd shirts koopt van een bepaald merk of uit een bepaalde winkel? in dat geval kan je eens een ander merk of winkel proberen.

waar het ook aan kan liggen is de manier van drogen. als je ze redelijk nat ophangt aan de schoudernaad b.v. trek het gewicht het model eruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens een paar van die T-shirts gekocht om er een col uit te maken, en ze eerst losgetornd ; ongelofelijk wat zitten die lappen scheef op elkaar ! Geen wonder dat de pasvorm na twee keer wassen ver te zoeken is......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zie je het idd goed hoe scheef het zit.
soms zelfs de naden waar stof 3 keer dubbel zit (en dan nog scheef ook) in de winkel valt het niet op. zo netjes in model met een versteigend goedje strak gemaakt zodat het meer lijkt dan het in werkelijkheid is. dus een kleine aanvulling: als poetsdoek óf col doen ze het best leuk (crea idee overigens!) ;-)
koop fruit of the loom t shirt , of hom ,bij zwarte markt in beverwijk 3 voor 6,95 ,bij tante pien die blijven perfect,ook in de droger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen vrouw, maar wel een oud wijf, mag dat ook?

Het kunnen twee redenen zijn: Als je je t-shirt uitdoet pak hem dan niet vast aan de kraag. Pak hem van onderen vast en doe hem uit.
Een andere reden is de kwaliteit. De wat mindere kwaliteit blijft nu eenmaal minder mooi na een aantal keren wassen. Ik zie het bij mij thuis, ik heb twee polo shirtjes van La Martina die kosten 200,- per stuk. Deze kan ik 100 keer wassen en je ziet geen verschil. De prijs loont dus.
Ik heb ook veel t-shirtjes van springfield van 10,- per stuk. Deze beginnen al een losse kraag te krijgen na 4 keer wassen. Ik denk dus dat de grootste reden de kwaliteit is.