Wat is beter, normaal toiletpapier of vochtig toiletpapier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
water en een washandje.

Het beste antwoord

Vochtig maakt beter schoon, maar is slechter voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Eerst alles wegvegen met normaal toiletpapier, daarna nog 1 veeg met een vochtig toiletpapiertje en klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan wat de toestand van je billetjes is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor optimale hygiëne gebruik je een billendouche. Die kun je in je toilet laten inbouwen. Is wel lastig bij het schoonmaken van je toilet.

Zonder billendouche is de beste methode: eerst met gewoon toiletpapier vegen, dan één keer met vochtig toiletpapier, daarna nog eenmaal met gewoon toiletpapier als je bang bent voor allergie tegen het parfum dat in het vochtige papier zit.

Vooral bij oudere rioleringen is het grootste nadeel van vochtig toiletpapier dat het de afvoer kan verstoppen. Normaal toiletpapier vergaat namelijk heel snel. Leg maar eens 's ochtends voor je vertrekt een paar velletjes in het toilet, en kijk 's avonds als je terugkomt met de toiletborstel wat ervan over is: het valt meteen uit elkaar. Daardoor kan gewoon toiletpapier nooit verstoppingen veroorzaken.

Vochtig toiletpapier daarentegen valt niet uit elkaar. Wanneer dat ergens achter blijft steken, kan zich daar steeds meer troep (of nog meer van die doekjes) ophopen, tot de boel potdicht zit.
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hee, jelle, is dit nu een wrokmin?
Cryofiel
14 jaar geleden
;-)
De één is niet beter dan de ander, ze dienen voor andere gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beide ,eerst even droog dan voor de laatste restjes vochting.hihih
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal toiletpapier is beter.
Beter voor het milieu
Beter voor de riolering
Beter voor je billen,van vochtig toiletpapier krijg je gemakkelijk irritatie of zelfs exceem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen gewoon toiletpapier en daarna met water na wassen, zoals men dat ook in Afrika doet. En daarna drogen met gewoon toiletpapier. Bij voorkeur geen vochtig toiletpapier gebruiken, want dat kan irritatie veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medisch onderzoek heeft aangetoond dat de warme ruimte tussen de bilnaad en de anale streek, vooral bij zittend werk, een broedplaats voor bacteriën kan zijn, die gemakkelijk
klachten als irritatie of jeuk kunnen veroorzaken. Voor een goede hygiëne van de bilnaad is meer nodig dan droog WC-papier.
In zuidelijke landen was het al eeuwen een goed gebruik om de anus na het ontlasten met water te reinigen. Uit Nederlands Indië terugkomende mensen namen deze gewoonte mee naar Nederland.

Een stap in de richting van een betere hygiëne van het achterwerk is het vochtig toiletpapier of reinigingsdoekje.
Deze reinigingsdoekjes gebruik je nà het droge toiletpapier.

In 1993 testte de Consumentenbond negentien soorten vochtig toiletpapier. Tijdens dit onderzoek werden er meerdere huidartsen geraadpleegd die stuk voor stuk volmondig beaamden dat vochtig toiletpapier hygiënisch is. Toch kwam de Consumentenbond tot de volgende conclusie:"Vochtig toiletpapier bevat stoffen die in meerdere of mindere mate een allergische reactie kunnen veroorzaken. De doekjes kunnen daardoor eerder voor problemen zorgen dan dat ze iets oplossen. Wassen met water is het meest hygiënisch en vriendelijker voor uw huid en het milieu."

Voor meer informatie: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig op het nieuws vandaag. Vochtig toilet papier kan ergnstige verstopping van het riool veroorzaken (ook bij nieuwe riolering trouwens).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vochtige is goed voor je bilen en normaal voor de geslachtsdeel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon droog papier, en ik spreek uit ervaring na een paar jaar vochtig. even goed doorvegen en er op vertrouwen geeft afdoende resultaten in verreweg de meeste gevallen