wat is het nut van stof in huis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders hebben we voor niets stofzuigers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vraag ik me nou ook altijd af!!! :-)

Het beste antwoord

Niks geen nut. Voor wie het wel van belang is zijn fabrikanten van stofzuigers, swiffers, schoonmaakmiddelen etc.
En schoonmaakbedrijven.
Dus, hé eigenlijk is het goed voor de arbeidsmarkt en economie.
Want zonder stof, niks van dit alles.
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door deze stelling kijk ik gelijk weer positief tegen de economische crisis aan, want hier in immers genoeg stof

Andere antwoorden (4)

Geen. Huisstof is feitelijk afval. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stof zit nu eenmaal in de lucht maar het heeft geen nut in huis. het is gewoon extra werk.
12 jaar geleden
stof kan heel gezellig zijn hoor, mooie kussens van stof op je bank, of een leuk gordijnstofje bv.

een warme deken is ook wel nuttig overigens.

zonder stof zou jij nergens zijn (hieruit ben je opgebouwd)

maar huisstof heeft geen nut (de pollen die het kan bevatten wekt zelfs nare irritaties op buiten het afstoffen zelf, en is bedoeld voor de flora in het algemeen)

het scheelt als je je bedenkt dat over het algemeen mensen zelf merendeel het stof veroorzaakt kan in huis.

gelukkig zijn er stofzuigers in alle soorten en maten, stofdoeken, swifeers etc. anti allergische kussens, dekens, middeltjes etc.

nut heeft het nog steeds niet, maar danzij bepaalde producten hebben fabrikanten wel degelijk profijt van huisstof(mijt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft natuurlijk geen enkel nut ; het zit / komt gewoon in de lucht (uit je meubels, je kleren, je planten, je huid en je haar, je spullen, en van buiten natuurlijk) en aangezien het zwaarder is dan lucht, blijft het uiteindelijk bovenop je spullen liggen.

Je zou je eerder kunnen afvragen wat het nut is van stofFEN, ofwel het verwijderen van stof. Want het komt toch net zo haard weer terug ; een van de vele schier zinloze huishoudelijke karweitjes.

Echter, als je nooit stoft, wordt de laag dikker en dikker, en dat geeft voedsel voor huisstofmijt, (met name huidschilfers) waarvan de uitwerpselen een allergie kunnen veroorzaken, en in grote hoeveelheden voor niemand gezond zijn. Prettig om in te ademen is het op een gegeven moment ook niet meer, en op de lange duur oogt het ook niet fraai.

Je blijft dus hoe dan ook altijd de strijd aangaan met stof. Niet alleen op plaatsen waar je het ziet en het gewoon niet fraai is, maar zeker ook op plaatsen waar je het niet meteen ziet.