Hoe krijg ik menieverf uit mijn jas?

Ik kwam er gister achter dat er verfvlekken op
mijn pantalon zitten. Dit is waarschijnlijk
donderdag gebeurt, maar ik heb geen flauw idee hoe
en of het ook echt verf (kan ook tip-ex ofzo zijn) is.

Ik heb de broek al gewassen maar zoals verwacht gaat dit er niet uit.

Deze broek hoort bij mij pak dus hoop dat het er nog uit kan gaan.

Heeft iemand een goede tip hoe je deze opgedroogde vlekken kan verwijderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Je kan eerst proberen om de een laag er voorzichtig af te krabben.
daarna probeer je met wasbenzine de overgebleven vlek te verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het tip-ex zou zijn moet je het er af kunnen krabben dat heeft namelijk een gladde structuur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij mijn weten is menie rode verf.

Toegevoegd na 1 uur:
Foutje ik heb even gegoogled er bstaat wel degelijk witte menie.
12 jaar geleden
Er is nogal wat verschil tussen "menie" en "Typex"
Als het om menie gaat, kun je "volgens oma" het beste als volgt te werk gaan:

Een verse menievlek neemt u weg met een dot watten en petroleum of wasbenzine. Dit lukt niet meer als de menievlek ouder is dan een dag. Dan moeten we een ander middel te baat nemen. Smeer dan voor u naar bed gaat de vlek in met groene zeep. De volgende ochtend haalt u de zeep en de verf weg met de botte kant van een oud mes en wast u de vlek weg in een warm sopje.

Toegevoegd na 6 minuten:
"Hoe krijg ik menieverf uit mijn jas?" staat er als vraag. In de toelichting schrijf je dat je je broek hebt gewassen. Dan is het natuurlijk niet zo verwonderlijk dat de vlekken nog steeds in je jas zitten ;)