Hoe haal je soda vlekken uit houten aanrechtblad?

Heb soda gebruikt voor ontstopping en heb nu vlekken in mijn houten aanrechtblad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.6K

Antwoorden (2)

Afnemen met bv azijn. Als dat niet wwerkt, lichtjes schuren.

Vervolgens je werkblad in de olie zetten om dit in de toekomst te voorkomen.

----
http://www.hetwoonhuis.nl/meubelen/index.php?hout&lang=nl
Hout zonder lak, verf- of impregneerlagen is erg gevoelig voor vlekken. Door het ontbreken van een beschermlaag, kan vocht er betrekkelijk snel intrekken. Kies, als schuren bij ingetrokken vlekken noodzakelijk is, voor zo fijn mogelijk schuurpapier. Soda, groene zeep en ammonia veroorzaken vlekken op blank hout. Komt er toch wat van zulke stoffen op uw meubels terecht, dan moet u deze vlekken zo snel mogelijk afnemen en nabetten met azijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De caustic soda heeft je laklaag aangetast cq. verwijderd want als die intakt was gebleven waren er geen vlekken ontstaan in het hout..
Dus dat word opnieuw lakken,ben ik bang en voordien met ontweringswater de vlekken verwijderen als andere manieren niet werken..
Een goede lak ,sneldrogend moet te doen zijn en dan het liefst een paar lagen..

Succes! Groet Simon