Een schapenhuid (wolletje) kun je er nooit meer van maken, dus nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een wollen trui weet ik dat je het kan wassen. Nat in zijn vorm leggen en liggend laten drogen maar of dat bij een kleed werkt geen idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoelt dat het door verkeerd wassen gekrompen is, dan is het antwoord nee: daar is helaas niets aan te doen.

Meestal, als echte wol gekrompen is door het wassen, dan is het ook vervilt.

Er zijn mensen die daar een hobby van gemaakt hebben: het vervilten van wol.

Je kunt
* Het kleed op een zachte ondergrond spelden en er dan natte doeken opleggen tot die doeken droog zijn.
Dan kun je nog wel iets aan de vorm doen, maar terug in zijn originele vorm wordt het niet meer.

* Het kleed accepteren zoals het is en het presenteren als een heel modern viltkleed.