waar komen rare strepen onder de bank vandaan?

Onder de bank ontdekten we rare strepen op het laminaat die alleen zichtbaar zijn als de vloer met een doek vochtig wordt gemaakt.Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij hebben precies hetzelfde. En inderdaad… slakken!! Slakken kunnen door millimeter-kleine gaatjes binnenkomen, wij hadden ze in de woonkamer en keuken. Pas bij natmaken zie je de sporen goed. Bij dweilen met de bank van zijn plaats, bijvoorbeeld.

Volg de sporen eens, en controleer vochtige ruimtes op kieren en gaten. Wij hebben onder de plint van de keuken alles dichtgekit, en het vochtprobleem wat daar bleek te zitten aangepakt (bleek de slecht afgekitte badkamer te zijn, de keukenmuur zoog zo vol vocht).
Het schijnt dat de muren afplinten ook goed werkt, mocht dit nog niet het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien krassen op het laminaat van het schuiven met de bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, het lijkt iets vloeibaars wat is opgedroogd o het laminaat. Met goed schrobben is het wel te verwijderen. alleen raar dat het er zit want er is nog nooit drinken oid achter gevallen.
je hebt waarschijnlijk last van slakken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Heb jij ooit een slak in een huiskamer zien lopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep ! wij hebben een ware plaag gehad! heel vervelend en smerig. die strepen zijn hun sporen . snachts en savonds laat kun je ze betrappen! echt geen onzin hoor!!
Amadea
12 jaar geleden
Hebben jullie dan een via schuifdeuren aan de tuin grenzende woonkamer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee gewoon een huis met keukendeur . maar ze kunnen ook uit de meterkast komen of kruipruimte .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of via de trasgaten en onder de plinten door naar binnen. Maar ja, in dit huis zijn de muren halfsteens.
Is het misschien afkomstig van de schoenen van de bankzitters?

Heb een kennis gehad waarvan de moeder sloffen haakte voor de visite. Net zoiets als in vroegere tijden op de scholen wel eens voorschrift was. Daar kregen ze anders veel te snel beschadigingen op de vloer. Daar schuiven kinderen ook voortdurend met hun schoenen over de vloer als ze op een stoel zitten. Zoiets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal zouden het idd schoenstrepen kunnen zijn, maar als het echt onder de bank zit dan moeten ze daarvoor wel heel vreemd zitten. Misschien zijn het strepen van de poten van de bank die door het slepen ermee zijn ontstaan. Vooral rubber of die kunststof dopjes die een beetje rubberachtig aanvoelen maken vaak van dat soort strepen.