Deze site is zo overduidelijk. Ik ga niet knippen en plakken maar geef je de link, hier kun je zeker wat mee.

http://www.poetsadvies.nl/schoonmaken/keukenapparatuur/oven

Poetsze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super handige site, ook voor andere schoonmaaktips, dank je wel!

Andere antwoorden (5)

over heel ligt 50 (graden) aanzetten ovenschaal met opengesneden citroenen erin. even laten inwerken en je kan zo de gorigheid wegpoetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oven warm laten worden en weer uitzetten.
schaaltje ammonia erin en een nachtje laten staan.
volgende dag gewoon schoonmaken, alles is nu losgeweekt.
succes!
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen luchies daarna? Van de ammonia bedoel ik!
Rieneke1
14 jaar geleden
valt wel mee zolang je de ovendeur dichthoudt.
de volgende dag zet je gewoon je keukendeur even open, is het in no time doorgewapperd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das een alderbarstend mooi woord: Doorgewapperd!
Rieneke1
14 jaar geleden
:))
Smeer de oven in met groene zeep. Zet een schaaltje met ammonia in de oven. (Doe dit 's avonds voor je naar bed gaat ). De volgende morgen eerst de keukenramen of deuren flink openzetten. Dan de ammonia weggooien en meteen de oven schoonmaken. Alle vetaanslag is zacht geworden en is nu makkelijk te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regelmatig bijhouden, zodat de boel niet zo aankoekt.
Eventueel ovenreiniger gebruiken maar dat valt tegen.
Ondanks dat het door de schuim los moet weken moet je alsnog aardig boenen en schuren.
Eenmaal schoon heb ik op de bodem van mijn heteluchtoven aluminiumfolie gelegd. scheelt weer schoonmaken.