Hoe kan ik zonder chemische troep schimmel en aanslag verwijderen uit een badkamer zonder raam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Als je geen raam hebt, zorg dan dat je een ventilator installeert. Een die tegelijk met het licht aangaat bijvoorbeeld, hebben wij thuis ook en werkt top!
En om dan de schimmel weg te krijgen is HG Schimmel-vocht&weerplekken Reiniger erg goed en online verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er in mijn bericht hiervoor ook al naar verwezen !!
Het is gewoon in de winkel verkrijgbaar, ik heb het bv bij AH gekocht ;)

Andere antwoorden (12)

Met schoonmaakazijn heb je nog de beste kans!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een raam in de badkamer. Als dat niet kan, zorg dan op een andere manier voor goede beluchting.

Echt, zolang je de oorzaak niet aanpakt, kun je doen wat je wilt, maar zal de schimmel blijven terugkomen.

Of je de oorzaak nu wel of niet aanpakt, je zult de schimmel toch moeten verwijderen. Schimmel en aanslag zijn niet alleen lelijk, ze kunnen zelfs ongezond zijn.

Die gezondheidseffecten zijn schadelijker dan de gezondheidseffecten van wat jij "chemische troep" noemt.

Leg dus je prioriteit bij het wegkrijgen van de schimmel, niet bij het middel dat je daarvoor gebruikt. Geen enkel middel is schadelijker dan die schimmel!

(Hoewel -- puur natuur ammonia, of puur natuur zoutzuur, kunnen wel degelijk schadelijker zijn dan puur natuur schimmel.)
14 jaar geleden
Schimmel kan je bijna niet meer verwijderen zonder agressief spul daarvoor heeft het te lang gezeten.

Misschien dat je het kan proberen met groene zeep.

Maar om het te voorkomen iedere keer na het douchen de tegels en douchewand met een trekker droog te maken. Zodat het niet vochtig blijft want vocht is een hardnekkige veroorzaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst met schoonmaakazijn. Dit doe je om de kalklaag weg te halen, zodat je bij de schimmel kan komen.
Daarna flink met een borstel met heet water en daarin opgelost groene zeep en soda.
Wil dit nog niet, dan kan het bovenstaande uitvoeren in combinatie met een hogedrukspuit.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hete stoom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor hardnekkige schimmel kun je bv een biologisch schimmelverwijderaar kopen, zie www.eco-logisch.nl
Daarna om het bij te houden, gewone schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb onlangs schimmel-,vocht-,&weerplekken reiniger gebruikt van HG.
Het is echt super spul, en te gebruiken voor meerdere doeleinden; binnen, buiten, schimmel, mos, voegen, tegels, tuinbeelden, BADKAMER..
Ikzelf heb het gebruikt voor het zeepbakje schoon te maken in de wasmachine, die is nvvt echt vies zwart/glibberig !!
Superschoon daarna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik ik ook dat HG spul, echt geweldig!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dan niet veel last van chemische dampen die blijven hangen? Omdat ik dus geen raam open kan zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Iris09, Het heeft een beetje een bleekwater lucht, maar het is geen bleekwater!
Ik denk dat je toch je badkamerdeur open moet laten als je hem gaat schoonmaken, met wat dan ook.
Misschien ook een ideevoor als je hem schoon hebt, om bij het dochen de deur een stuk open te laten, zodat het vocht wegkan.
Als de schimmelvorming zo erg is, zou ik je aanraden om je huisbaas in te schakelen, dit mag natuurlijk niet gebeuren. @Yvib, klopt, het is echt superspul, overal inzetbaar :-)
Zonder chemische troep de schimmel kwijtraken is een onmogelijkheid. Bleekwater en azijn zijn tenslotte ook (zwaar) chemische stoffen, maar een heel stuk prettiger stoffen dan de zooi (sporen) waar de schimmels je atmosfeer mee verzieken.
Een badkamer die niet voldoende geventileerd (kan) word(en) zal altijd een goede, vochtige voedingsbodem blijven voor schimmel. Het lijkt me zaak voor de verhuurder daar eerst iets aan te doen. Dat kan voorkomen dat op den duur de hele boel opnieuw gepleisterd, geschilderd of betegeld moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar 1 manier,maar die is erg rigoreus! Hamer en beitel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lukt je alleen met de 100% biologisch afbreekbare 'Starcleaner' van STB Cleaning Products te Roosendaal...

Wel één nadeel. Alleen te verkrijgen per 20 liter á 19,95 ex BTW per liter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een vochtvreter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat perfect met een grote spons en daar doe je een scheut chloor op. Je zult zien, zonder echt hard boenen.
Zet na afloop de badkamer deur open en de slaapkamers, waarvan de ramen open staan. Ga lekker beneden in de afgesloten woonkamer zitten, relax, neem wat te drinken,want dat heb je verdiend. Als de rest dan `s avonds thuiskomt zeggen ze:"wat ruikt het hier fris", en jij zegt:'ja, ik ben uren bezig geweest in de badkamer, ga maar eens kijken, zullen we maar eten bestellen of kook jij vanavond"?
amc