Waar laat ik een gebroken glasplaat?

De glasplaat van een wat groter fotolijstje is gebroken. Vroeger zaten daarvoor speciale sleuven in glasbakken, maar tegenwoordig niet meer. Waar laat ik de twee stukken glas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

vlakglas mag niet in de glascontainer, maar kan in de grijze container of, ingepakt, bij het grof vuil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt! Een televisie mag je ook buitenzetten, met het glas afgeplakt! + dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, het heeft een hogere smelttemperatuur dan flessenglas. Vensterglas geeft dus problemen.

Andere antwoorden (4)

Die kun je bij de gemeente inleveren, die heeft vast wel een afval-stortplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze voorzichtig in wat kleinere glasscherven slaan! Dan passen ze wel in de glasbak....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gooi het wel in de glascontainer. Beste manier om klein te maken is om het in een vuilniszak te doen en dan met een hamer erop te slaan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit kan niet vanwege de verschillende smelttemperaturen en soms zitten er nog andere grondstoffen in.
Gewoon naar een glasbedrijf brengen die vlakglas(ruiten) en isolatieglas verkopen.Zij hebben daar een speciale container voor waarmee zij het ook laten afvoeren door een recyclebedrijf.