Hoe krijg je een volle stofzuiger zak makkelijk leeg om deze weer opnieuw te kunnen gebruiken?

Dit bespaart kosten en ik vroeg me af of dit mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Omdat ik geen nieuwe zakken meer had heb ik het stof er een keer met mn vingers uitgehaald.
Ik kon hem gewoon in de stofzuiger laten zitten...deed 2 vingers in de zak en wat ik niet verwachtte...haalde ik de hele sliert stof er zo uit , ik had er zelfs bijna geen rommel van.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja dat kan met je handen.
Wel handschoenen aan en boven de container want het stoft ontzettend.
12 jaar geleden
Voorzichtig openknippen - het liefst op een naad, leegmaken, dan de buitenkant goed stofvrij maken met een (lichtvochtige) doek, en dichtplakken met schilderstape.

Toegevoegd na 13 minuten:
P.S. Wel GOEDE schilderstape gebruiken. En vooral NIET die van de Action - die is echt waardeloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een +
Stofzuigerzakken hergebruiken:
Wist u dat de fabrikant van stofzuigers het meeste verdient op die dure stofzuigerzakken, die u ieder keer opnieuw weggooit. Je kunt proberen de kosten te drukken door ze van een onbekend merk te kopen, maar dat is vaak ook geen succes. Maar waarom weggooien terwijl je ze heel eenvoudig meerdere keren kunt gebruiken. Uiteraard niet de papieren uitvoering, maar wel de duurdere kunststof exemplaren. Gewoon leeg maken boven uw vuilcontainer en vervolgens opnieuw gebruiken. Wel natuurlijk uit de wind gaan staan tijdens het legen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel mogelijk maar dat moet je niet met een volle zak doen, want die scheurt dan makkelijk. Je kunt een nieuwe zak voordat je die gaat gebruiken geschikt maken voor hergebruik.

Je maakt hem voorzichtig open op een naad (bij voorkeur boven op) en beplakt beide delen in de lengte met plakband. Daarna plak je die naden weer met kleine stukjes plakband (die je een heel klein stukje omvouwt zodat je ze makkelijk los kunt trekken) heel strak dicht (zodat je zeker weet dat er geen stof kan ontsnappen) ongeveer om de 2 á 3 centimeter (idee soort ritssluiting). In ieder geval moet je er voor zorgen dat de zak niet open kan barsten dus heel stevig weer dichtplakken.

Als de zak dan vol is trek je de kleine stukjes plakband los en kunt hem eenvoudig leegschudden en weer opnieuw dichtplakken. Dit kun je wel een keer of drie doen afhankelijk van de kwaliteit van het papier va n de zak.

Voor sommige (merken) stofzuigers kun je trouwens herbruikbare zakken kopen.
12 jaar geleden
Waarom zet je de stofzuiger er niet op?
Plastic zak goed vast maken waar de stofzuigerzak komt te zitten en zuigen maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal hem uit de stofzuiger en zuig hem daarna leeg met dezelfde stofzuiger, voorzien van een nieuwe stofzak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euh, ja, tuurlijk, briljant! LOL.
Met een stofzuiger kun je deze zak leeg zuigen...... ;-)