Hoe verwijderder ik een koffievlek?

Een koffievlek uit vloerbedekking en hij zit er al een tijdje in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Op koffievlek.nl (zie bron), vind je een antwoord op al je koffievlekproblemen! Voor jouw vraag is dit stukje relevant:

"Hardnekkige koffievlekken zijn vaak al enige tijd aanwezig op bijvoorbeeld het tapijt of een blouse. Deze zijn het best te verwijderen door een sopje te creëren van heet water en vlekken zout. Breng vervolgens het sopje aan op de vlek. Voeg vervolgens een theelepel eigeel en glycerine toe op de vlek, laat dit vervolgens een half uur op de vlek. Spoel als laatste alles af met water.

Het is belangrijk bij tapijt om dit sopje eerst goed te testen. Het kan voorkomen dat er verkleuring optreedt op het tapijt. Test het sopje eerst aan de onderkant van het tapijt zodat je zeker weet dat er geen verkleuring optreedt tijdens het verwijderen van de vlek."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo´n geval breekt u de bruine kleurstof af door de plek in te wrijven met zuivere glycerine. Direct daarna veegt u de vlek na met water en ammonia. Leg altijd een laag kranten onder het tapijt als dat mogelijk is en probeer zo weinig mogelijk water te gebruiken. Als de vlek weg is, zet dan een stoel over de natte plek, zodat het tapijt ongestoord kan opdrogen.

Je kunt ook nog het volgende proberen het sap van een verse citroen doet wonderen.

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Koffie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffievlekken op tapijt wrijf je in met zuivere glycerine.
Dit breekt de bruine kleurstoffen af. Direct daarna veeg je de vlek na met water en ammonia. probeer zo weinig mogelijk water te gebruiken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Met glycerine kan je namelijk oude vlekken weer zacht maken. Denk er wel om dat het beter is om vlekken te deppen en niet te wrijven. Door te wrijven, wrijf je het vuil dieper in de vloerbedekking en breidt de vlek uit. Deppen
verdunt het vuil.Wol mag je zowiezo niet wrijven, dan vervilt het. Gebruik ook nooit teveel water, want dit kan tot een vochtkring leiden en vuil uit de ondergrond kan zo
ook naar de oppervlakte komen. na afloop is het zaak de vloerbedekking droog te maken. Dit gaat prima met een föhn. Wel op afstand houden.
amc