Kan ik een lamp, compleet met fitting en trekschakelaartje gewoon in het sop gooien?

uiteraard laat ik het geheel langdurig drogen.

Toegevoegd na 58 seconden:
met lamp bedoel ik zo'n kroonluchter.

Rieneke1
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit echt een serieuze vraag?
Rieneke1
12 jaar geleden
jazeker, waarom niet?
er staat geen stroom op of zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind het ook niet zo'n domme vraag. Eerlijk gezegd vind ik het een goede vraag, veel mensen weten niet waarom dat niet kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordenkertje.

Het beste antwoord

Ik raad je het ten zeerste af.

Het gaat mij er niet om of als goed droogt, geloof het direct dat je wel zo verstandig bent.

Echter de kabels voor de lampjes zijn aan het uiteinde gestript zodat e koperen kern bloot ligt, ook hier trekt water in wat zeer veel tijd kost om te laten drogen (eerder maanden dan dagen), met als gevolg dat de kern gaat oxideren, oxidatie tast niet alleen het koper aan maar ook de isolatie.

Dit betekent dat de dunne draadjes van de kern kunnen gaan breken waardoor er een slecht contact ontstaat (lamp brand niet) en er door aangetaste isolatie kortsluiting ontstaat (isolatie brand wel).

Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
kijk, eindelijk een duidelijke uitleg, bedankt theo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan.

Andere antwoorden (2)

ja, kan wel mits je het heel goed laat drogen. Ik zou de fitting er even afdraaien om roest te voorkomen, da's zo gebeurt (rond hulsje en een contactvoetje). Daarna op de verwarming leggen. Niet in de vaatwasser doen, maar met de hand schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je een kroonluchter bedoeld met van die glazen pegels.
het zou wel lekker makkelijk zijn om die in het sop te laten zakken,K.zou het toch niet doen.
Helaas, maar ik zou er wat tijd aan besteden,een fles spiri
tus , doekje ,en de pegels lekker schoonmaken.
Succes
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
waarom eigenlijk niet, als ik alles grondig laat drogen?