Met een hygrometer kunt u de luchtvochtigheid in huis meten. De zilvervisjes zullen uitdrogen zodra het vochtniveau onder 50% komt. Verbeter de ventilatie van een ruimte door ventilatiegaten of –roosters te plaatsen. Zorg altijd voor voldoende luchtcirculatie om condensvocht tegen te gaan.

U kunt de zilvervisjes vangen door ze met lokvoer in een plastic zak te lokken. Snijdt hiervoor een aardappel of een banaan halfdoor en leg deze in een open plastic zak die u eenvoudig kunt sluiten. De zilvervisjes zullen van de aardappel gaan eten en u kunt ze eenvoudig verwijderen uit uw huis.

Zilvervisjes hebben een hekel aan de sterke geur van laurier. Ze kunnen ook niet tegen peper. Ze zullen zich eraan tegoed doen, maar dit niet overleven.

Verwijder kartonnen dozen en vervang deze door houdbare kunstof bakken. Door het karton te verwijderen neemt u een belangrijke voedselbron van de zilvervisjes weg.

Stofzuig alle kieren en naden goed om eventuele eitjes van de zilvervis te verwijderen. Dicht daarna de kieren af met kit. U neemt daarmee eventuele schuilplaatsen voor de diertjes weg.

Houdt de temperatuur in uw huis laag. Onder de 22 graden celcius zullen de zilvervisjes zich minder snel voortplanten en sterven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

- Zilvervisjes blijven plakken op een lijntje honing. Een plastic zakje of bakpapier nemen. Lijntje honing er op smeren en neerleggen op een plek waar ze rondlopen.

-je neemt een goedkoop toiletbloc, maakt een klein sneetje in het cellofaan, niet te groot anders stinkt het in b.v. de kast, en legt dat op de betreffende plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestrijden van zilvervisjes
Zilvervisjes kun je met een huismiddeltje bestrijden, zoals een halve aardappel in een open plastic zak.
Leg mottenpapier op de plek waar ze veel zijn: bijvoorbeeld lades met papier. Degene die er zijn gaan dood en er komen vaak geen nieuwe bij.
Zilvervisjes blijven plakken op een lijntje honing. Een plastic zakje of bakpapier nemen. Lijntje honing er op smeren en neerleggen op een plek waar ze rondlopen. Het kan ook met een plakstrip zoals voor vliegen

http://www.klusopedia.nl/klussen/Zilvervisjes_en_papiervisjes_bestrijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zilvervisjes kunt u overal vinden op vochtige plekken. Dus zorg ervoor dat u de badkamer goed droogstookt en ook ventileert. Goed luchten dus. Houd ook de douche en het bad goed droog. Het helpt als u alle kieren en naden dichtkit.

Ze houden niet van licht, dus als u er erg veel last van hebt, dan kunt u ook het licht aanlaten in de badkamer en dan blijven ze weg.

U kunt ze lokken met een bananenschil of een rauwe aardappel in een open plastic zakje. ’s Ochtends kunt u dan het zakje met de zilvervisjes dichtknopen en weggooien.

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=qltrgDsHnHUVOJQTeL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb spul van ecosect via internet gekocht. Werkt goed. Ik heb er geeneen meer. Even googlen en misschien heeft de drogist het ook wel, geen idee.