Hoe haal ik (vloeibaar) frituurvet van een betonnen vloer?

ik ben weer zo stom geweest om een frituurpan met oud vet in de schuur om te gooien o.0’
Nu ligt er dus een flinke plas stinkend frituurvet op de grond..

Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste er af krijg?
(kranten,kattengrint,soda water,biotex,zaagsel, frietjes ??!!)

mijn ouders zijn nu echt boos :’)
dus als iemand iets weet waardoor het schoon is te krijgen
scheelt mij dit een paar maanden huisarrest..

any suggestions ?
Xx-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
52.8K

Antwoorden (7)

Sowieso iets wat het kan opslorpen( huishoudrol,zaagsel,spons...) en dan even met een sopje en een dweil erover. Zo los ik dat altijd op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit kun je met een stoom hogedruk spuit verwijderen, deze kun je wel ergens huren bij een verhuurshop
12 jaar geleden
Als het vloeibaar is eerst zoveel mogelijk op deppen met papier en dan kattegrit erop. daag of 2 laten liggen eventueel een keer vervangen door vers. Daarna schrobben met pure vloeibare zeep en dan met water na spoelen.

Is het vaste vet eerst zoveel mogelijk weg steken met plamuurmes en dat met heet water met soda schoonmaken, regelmatig water met soda verversen blijven schrobben en daarna met kattegrit en daag of 2 laten liggen en daarna nog een keer schrobben.

Als een klein vlekje niet erg is kan je de kattegrit overslaan.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het absorberen met b.v. toiletpapier of keukenpapier.
Wel dit papier in krantenpapier draaien en in een plastic zak in de vuilnisemmer deponeren anders worden je ouders nog bozer als de vuilnisbak vuil wordt en terecht natuurlijk.
Daarna gloeiend heet water met afwasmiddel zoals Dreft gebruiken.
En met gloeiend water na.
Zonodig herhalen.
Succes ermee.
12 jaar geleden
remreiniger (voor de auto) helpt denk ik ook. word in garages wel es gebruikt. wel eerst het meeste opvegen met keukenpapier oid natuurlijk.
Je blijft het wel zien ben ik bang...

Toegevoegd na 2 minuten:
remreiniger (voor de auto) helpt denk ik ook. word in garages wel es gebruikt. wel eerst het meeste opvegen met keukenpapier oid natuurlijk.
motorolie blijf je zien, maar weet niet hoe het bij frituurvet gaat.
succes ermee, en volgende x voorzichtiger zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ergste deppen met kranten of keukenrol en daarna in een emmer kokend water doen met een vaatwastablet. Een oude afwasborstel, schuursponsje en oude lap en boenen maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het engste eraf halen met een mesje of een borstel en daarna leg je er kuikenpapier erop en dan met de strijkbout er overheen. Maar dit werkt voor kleine restjes heb het zelf overigens nooit op een betonnen vloer geprobeert werk wel op een kleed