Hoe vaak moet je gemiddeld genomen zout in de vaatwasser bijvullen?

Ik gebruik de vaatwasser zo'n 3 x per week en heb hem nu al een aantal maanden maar de zoutindicator is nog nooit aangegaan. Ik snap dat er verschil zit in hard en zacht water...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29K

Het beste antwoord

Bij dagelijks gebruik en zacht water hoef je het zout maar 1x per 5à6 maanden bij te vullen.

Het is in ieder geval beter om poeder, apart zout en glansspoelmiddel te gebruiken dan een 3-in-1 afwasmiddel.

Bovendien heb je heel weinig poeder nodig (1 volle theelepel) om je vaat schoon te krijgen. Beter voor de vaatwasser én je portemonnee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik was met zo'n alles-in-1-blokje van een bekend merk en gebruik daarnaast geen zout meer. werkt al jaren prima. aanvullen is dus eigenlijk niet meer nodig.
12 jaar geleden
mijn vaatwasser heeft een instelling voor de waterhardheid, als deze in de laagste stand staat gaat het zoutlampje nooit aan. Check de Manual.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zout dient voor het ontharden van het water. Als je zacht water in jouw gebied hebt, zal de vaatwasmachine niet veel zout nodig hebben. Informeer bij de waterverdeler in jouw buurt en volg de aanwijzingen in de handleiding van het toestel.
Als de vaat witte aanslag vertoont, betekent dit dat er een zouttekort is.