Hoe krijg je een olievlek van een katoenen jas weg?

Mijn jas (katoen,beige) kwam tussen mijn fietsenketting en nu heb ik een hele grote olie vlek op mijn jas. Kan iemand mij helpen/ raad geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

beckman olie en vetreiniger en van HG is er ook zoiets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een flesje citin die is er ook voor olievlekken.
12 jaar geleden
Je kan het op verschillende manieren doen. Je kan de vlek deppen met spiritus en zout. Werkt dat niet, dan kan je afwasmiddel mengen met suiker en dat met een borstel op de vlek wrijven. Als dat nog niet werkt kan je ook nog ammoniak aan dat mengseltje toevoegen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.omaweetraad.com
daar kun je alle soorten vlekken vinden met de manier om de vlekken eruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd hele goede resultaten met ossegalzeep. Dit kun je gewoon bij Kruidvat halen. Je maakt de zeep nat en smeert het dik in op de vlek (steeds even nat maken en smeren). Dat laten drogen en in de was doen. Meestal is het weg.