Kan je een spijkerbroek eigenlijk op 60 graden wassen?

Mijn spijkerbroek die per se vandaag gewassen moet worden, was ik vergeten bij de 40graden-was te doen.
Zal ik hem bij de 60 graden was doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.3K

Antwoorden (4)

Nou.... dan gaat ie krimpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Alleen als die nog nooit eerder gewassen is.
Geen probleem, wel binnenstebuiten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was heel vaak spijkerbroeken op 60 graden, ook omdat daar vaak werkbroeken bijzitten. Hij kan wat strak zitten in begin, maar echt krimpen heb ik nog nooit gemerkt, rekt meestal wel weer uit. Ik denk dat je wel even rekening moet houden bij welke was je hem dan in doet ivm met verkleuring van de rest van je wasgoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spijkerbroek kan je best een keer op 60 graden wassen geen probleem,zeker als de pijpen wat te lang zijn die krimpen dan iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Er is wel kans dat ie iets lichter van kleur is na de wasbeurt. Als dat niet uitmaakt kan het prima op 60°.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zullen geen centimeters krimpen,maar misschien voor jou net genoeg!