Wat is het beste schoonmaakmiddel voor hardnekkige aanslag voor vloeren?

Om wat specifieker te zijn, ik heb het over aanslag in een douchevloer.

Toegevoegd na 13 minuten:
Naar mijn weten is het geen kalk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Wanneer je naar de supermarkt gaat en daar 'Ajax Professional' haalt dan kom je al een heel eind. De kans dat de aanslag iets anders is dan kalk is zeer zeker in een douche aannemelijk...

Voor de zekerheid zou je daarnaast ook de sprayflacon van 'Ajax Professional' kunnen halen. Deze is wat aggressiever in het verwijderen van aanslag in alle definities van het woord aanslag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als het om kalk gaat dan anitkal. Liters erop gooien en in laten trekken, schoonspoelen en klaar.
Niet doen als je hardsteen of marmer in je badkamer hebt.

Werkt geweldig.

Als het iets anders dan kalk is dan moet je de vraag wat aanvullen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Foto?

Als het kalk is en je gooit er antikal op dan gaat het sissen.
Kalk kan ook bruin, zwart, geel etc zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liters er op gooien is dan ook wat overdreven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, maar wel een +1
Wat berteft kalk, gewoon met (schoon) maak azijn. Na van alle andere duren producten te hebben gebruikt werkt dat het beste. Voor ander vuil heb ik laatst een goedkoop product bij de action gekocht (roze spuitfles) dit werkt perfect!
Laat je in ierdergeval niet verleiden tot het kopen van hele dure schoonmaakmiddelen is onzinnig duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een vlek hebt die veroorzaakt is door een zure reiniger(urinesteenreiniger)krijg je dit er niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar natuurlijk krijg je dit er wel uit. In het meest gunstigste geval heb je een alcalische reiniger nodig met een pH14 waarde. En in het slechtste geval heb je een loog nodig met een pH0,1 nodig. Gewoon een kwestie van het vorige product neutraliseren...
Er is maar een product dat bij mij steeds weer wint: namelijk ...schoonmaakazijn. Alle kalkvlekken, ruiten en sanitair knapt er van op. Na steeds iets anders proberen kom ik terug bij het ouderwets en degelijk product: schoonmaakazijn. Nieuwe producten, zijn duur en werken ook niet altijd, mijn product kost nauwelijks iets en belast het milieu niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene zeep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene zeep werkt wel, maar de ondergrond wordt zo glad, dat de kans op uitglijden wel groot wordt.
Zelf gebruik ik cilit bang, heb van alles geprobeerd. maar blijf bij deze oplossing. Roze fles bij action ook gekocht deze is goedkoper maar vind dit stinken, schoonmaakazijn vol drenken met doeken en er op leggen en goed laten weken , maar kan me voorstellen dat iemand dit ook vindt stinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zweer bij Cillit Bang. Even laten weken en dan gewoon wegspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al heel wat schoonmaakproducten getest de voorbije jaren en sinds ik de producten van 'Bref' heb geprobeerd wil ik niets anders meer. Je krijgt er her hardnekigste vuil mee weg. Ze hebben verschillende producten.