Ik heb kaarsvet vlekken op mijn natuurstenen openhaard....Hoe krijg ik die eraf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Het kaarsvet eraf krijgen zal het probleem niet zijn. Dit zou je er zelfs met een luciferdoosje vanaf kunnen steken. Het probleem met natuursteen is dat door de warmte het vet in de poreuze nateursteen trekt. En dit krijg je er dus niet meer uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

keukenpapier op leggen en met een warme strijkbout er overheen, net zo lang tot het kaarsvet is opgenomen door het papier.l
Rieneke1
14 jaar geleden
Zachte doek goed heet maken en er even op laten liggen tot het zachter wordt.. met een kunststof schuimspaan of ijskrabbertje dan voorzichtig afsteken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de strijkbout gaat inderdaad goed op stof zoals vloerbedekking,tafelkleed etc. Op hout bijv. is het funest want het gaat in de porieën zitten als je het verwarmd. Of dit ook geldt voor natuursteen weet ik niet. Wat je ook kunt doen is;het grootste deel eraf halen en dan een zakje met ijsblokjes erop leggen. Door de kou wordt het hard en kun je het er gemakkelijker afbreken. Met nog wat water en een klein beetje thinner nawrijven.
amc