Ik ruik mijn douche putje,wat kan ik hieraan doen?

Heb hem al een aantal keer goed schoongemaakt, maar ruik nog steeds een rare zurige lucht..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi een beetje chloor in het putje.

Antwoorden (10)

Regelmatig een scheutje bleekwater in het putje gooien helpt meestal wel.
Het kan zijn dat de riolering verouderd is, dan ruik je het eerder. En met regenachtig weer ruik je het ook eerder. En je moet er ook voor zorgen dat het dekseltje goed op het putje zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paar flessen cola erin.
Klinkt wellicht raar. Maar cola is nogal dodelijk voor veel bacteriën.
(daarom is het in verre landen ook een tip om na het eten een blikje cola te drinken, dan zijn bacteriën ook meteen dood) (denk ook aan het schoonmaken van geld-muntjes in een glas cola).
Anyway, de zurige lucht is waarschijnlijk rotting van het een of ander.
Na de cola dagje geen water gebruiken in de douche. Dan trekt het goed in.

Je kan ook pech hebben, dat de zwanenhals niet meer goed staat (of lek is), maar dan zou je meer een rioollucht ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een douche putje is zo gemaakt dat je niets ruikt van het riool waar het in uit komt.
Meestal zit er een los bakje in, waar water in staat.
Is dat bakje stuk, of sluit hij niet meer goed af, dan staat er geen water in en kan rioollucht uit het putje komen.
Soms gebeurd het, dat er een overdruk ontstaat in het riool, waardoor het rioolgas door het waterbakje heen naar binnen gedrukt wordt, als dat zo is, moet er een ontluchter op het riool komen, waardoor de overdruk weg kan.
Rioolgas stinkt niet alleen, maar kan je ook behoorlijk ziek maken, omdat het giftig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Soms gebeurd het, dat er een overdruk ontstaat in het riool, waardoor het rioolgas door het waterbakje heen naar binnen gedrukt wordt, als dat zo is, moet er een ontluchter op het riool komen, waardoor de overdruk weg kan.
Rioolgas stinkt niet alleen, maar kan je ook behoorlijk ziek maken, omdat het giftig is. Hey, ik ben een speurtocht begonnen want sinds ik in dit huurappartement woon, ben ik elke week ziek. Op zoek naar iets... Als dit het zou zijn , hoe zou ik daar achter komen ?
soda oplossen in heet water en erin gieten, dit elke maand herhalen dan is de kans op verstopping enzo ook veel kleiner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen verstopping maat kwestie van de juiste luchtafvoer..ben de partner van een loodgieter..
:-)
maar desondanks hebben ook wij er soms last van want sommige situaties zijn zo gemaakt dat er geen definitieve oplossing voor is.
Ik ben gewend bij regenachtig weer een droge handdoek op het putje te leggen. ..de lucht blijft daar mooi in hangen en de handdoek gaat gewoon de was in..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lid bent en huurt van een woningbouwvereniging zou ik hen bellen om er naar te laten kijken.Veel kans namelijk dat de standpijp kapot is;dan ontlucht de pijp niet en komt rioollucht omhoog.Dat veroorzaakt de stank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het met ontstopper proberen waarschijnlijk zit er nog iets in de leiding. Des noods nog een keer herhalen. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azijn in het putje gieten en even laten staan. Azijn neutraliseert geuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even doorspoelen met een emmer met warm water en soda
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gooi een scheutje olijf olie in je putjedat voorkomt droogstaan en je bent van je geurtjes af