Als ik een winterjas laat stomen, verdwijnen dan ook de zandkorreltjes en viezigheid uit de zakken?

En kan de jas gaan krimpen door het stomen? En/of verkleuren?

Het is van 70 % katoen (soort canvas), en 30 % polyester. De kraag en manchetten zijn van suede. De binnenvoering is van nylon en de jas is gevuld met polyestervulling. Van het merk Wellenstein. De kleur is heel donkerblauw.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Meestal houden ze bij een stomerij goed in de gaten welk soort stoffen ze reinigen, vaak reinigen ze iets chemisch.
Ik weet niet of ze ook je zakken omkeren, maar je kunt er ook zelf met de stofzuiger door gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er op het waslabel staat dat de jas chemisch gereinigd mag worden is het niet te verwachten dat je jas krimpt of de kleur vaal word.
Je jaszakken moet je zelf even uitborstelen dat doen ze in de stomerij niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een vlekkenbehandeling kunnen nemen, van te voren aangeven dat er viezigheid in de zakken zit.
Je kunt gelijk vragen of de jas kan krimpen.