Wat is het nut van een 'no touch' zeep pompje???

Een zeeppomp die zeep geeft zonder hem aan te raken!! Wat is het nut? Geen antwoorden als: aan een zeeppompje zit veel bacteriën, want nadat je aan het pompje hebt gezeten, was je je handen..Dus wat is het nut ervan dan wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, een no touch zeeppompje heeft sowieso absoluut geen nut als je geen no touch kraan hebt :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha inderdaad, of je moet eerst water verspillen door de kraan alvast aan te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi vierkantswortel, dit is het enige goede en kortbondige antwoord. jammer dat ik je geen punt kan geven.

Antwoorden (10)

nogal simpel: als je het niet aan hoeft te raken hoef je ook het vuil dat anderen mogelijk ahtergelaten hebben niet aan te raken.
Bovendien blijft het pompje lekker schoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat 'vuil van anderen aanraken' heeft dus niet zo zeer met bacterien te maken, maar gewoon met het feit dan veel mensen vies zijn van het vuil van anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het zeeppompje is voor mensen met smetvrees zeg maar?? Dan zou het wel logisch zijn. Haha elke keer als ik de reclame zie dan denk ik..Pff wat een onzin zeg! :')
Toch is dat wel wat de verkoper ons wil laten geloven: Zeeppompjes aanraken is vies wegens de bacteriën. We worden allemaal bang gemaakt met uiterste houdbaarheidsdatum (zelfs op zout), en er is zelfs een reclame waar de kinderen liever bij de buren naar de wc gaan omdat daar een of ander schoonmaakmiddel gebruikt wordt(geen goede reclame want ik weet niet eens over welk merk het gaat).
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die datum op zout is inderdaad wel grappig: het meeste zout wordt onder de grond gewonnen waar het duizenden jaren gezeten heeft :)
Vindt het ook een raar product, elke keer als je hem verplaatst komt er zeep uit waardoor je dit weer kunt schoonmaken en je dus nog meer last hebt van bacteriën
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan bijvoorbeeld handig zijn op openbare toiletten. Zo verspillen mensen niet onnodig zeep (of papier) door 10 keer op het pompje te drukken terwijl 1 keer al genoeg is. Je hebt ook van die no-touch papier automaten. Zo voorkom je dus ook dat ze 10 vellen papier pakken, terwijl 1 genoeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige voordeel van een sensor-zeeppompje is dat het pompje net zo schoon blijft als je handen.
Wat wel een handige bijkomstigheid is, dat kinderen op deze manier wel graag hun handen wassen, want het is voor hen fascinerend zoals alle dingen die 'spontaan' gebeuren. Kinderen zijn erg nieuwsgierig en vinden het alleen maar leuk als ze op deze manier hun handen 'mogen'wassen! Is toch mooi meegenomen. :)
amc
12 jaar geleden
Het echte nut heeft natuurlijk niets te maken met bacteriën.
Maar een nut is er zeker wel.
Als ik binnen kom, de handen vuil van de kleigrond uit mijn groente tuin, dan zit dat ook direct op een gewoon handpompje, dus moet ik dat na afloop ook schoon maken.
Een no-touch pompje heeft dat natuurlijk niet.
maar de fabrikant rekend er op, dat we door zijn verkooppraatjes, denken dat er overal gemene bacteriën zitten, die ons en het leven van onze kinderen zuur kunnen maken.
Maar op alles wat we aanraken zitten bacteriën.
Toen ik vroeger de dagomzet na sluiting telde, stonken mijn handen van alle viezigheid dat er aan geld zit en iedereen pakt geld aan, juist het geld is een bron van besmetting door bacteriën en virussen.
het spreekwoord : geld stinkt niet< gaat dan ook niet echt op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja inderdaad..je kunt nooit iets echt helemaal bacterie vrij houden.
Een no touch zeeppompje (Dettol) heeft zijn nut bij bijvoorbeeld huisartsen, in kinderdagverblijven, tandartsenpraktijken, basisscholen en ziekenhuizen. Je wast je handen nadat je het hebt aangeraakt, ok. Maar bacteriën die aan een zeeppomp zitten zijn niet altijd meteen dood als je even vlug je handen wast. Ook thuis kan het van pas komen als er iemand ziek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bacteriën zijn ook niet dood als je lang je handen wast, met handen wassen kan je nooit bacteriën doden, anders zouden chirurgen vóór een operatie wel hun handen wassen met Detol, ipv , 20 minuten schrobben met jodium.
Het is een geweldige uitvinding en ik zal je de voordelen noemen.

1 Met vieze handen kun je de handen wassen zonder het pompje te vervuilen.

2 Hij geeft een lage dosering, goedkoper dus in gebruik.

3 Eindelijk een pompje die niet steeds aan de andere kant staat, hij blijft waar hij staat.

4 Onderop zit zelfs een knopje, die kan je aanzetten dan komt er een geluidje uit, indien nodig zodat je zonder te kijken, weet of je kids of kleinkids de handen met zeep hebben gewassen.

5 Hij spuit altijd in je handen en niet ernaast of eroverheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 is heel herkenbaar ja :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja he? vooral bij kinderen altijd gesmeer ;)"
je kan een hoop zeggen maar het heeft gewoon geen nut..
daar in tegen een 'no touch' kraan wel want dan hoef je met je schone handen de 'vieze' kraan niet nog is aan te raken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zelf dat het allereerst gewoon een leuk idee of een afstudeerproject van een vormgever (of zo iets) was.

en dat toen het idee er eenmaal was het wel te doen was er allerlei voordelen bij te verzinnen.

De zelf doortrekkende wc was er al en de kraan die vanzelf liep (in eerste instantie als je je handen 5 cm BOVEN het water hield, en stopte als je ze liet zakken).

Dus tja, dan is die zeepdosering gewoon de volgende.

PS Het enige nut dat ik zelf zie is er één die je aangeeft niet te willen horen maar heb JIJ zin om zo'n smerig uitgeslagen knopje (is het zeep of is het schimmel????) aan te raken in een openbaar toilet, kan mij niet schelen dat ik daarna mijn handen was, ik vind dat TE vies, dus het feit dat je van dat vieze knopje af bent vind IK wel heel nuttig
amigo