Hoe krijg je nicotinegeur uit een stoffen bank?

Hier in huis wordt al driekwart jaar niet meer gerookt.
Toch ruikt mijn stoffen bank nog steeds muf en naar de nicotine. Soms, als het vochtig is in de atmosfeer, dan zou je denken dat er net nog iemand op heeft zitten paffen.
Heb hem al met azijn afgedaan maar hij blijft stinken.
Nog iemand een tip?
Heb ik een rookvrij huis, stinkt t nog, haha!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is al gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/stoffen-bankstel-gekregen-stinkt-erg.120505
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, pardon :) Dacht nog wel zo goed gekeken te hebben. Ga er eens kijken.

Het beste antwoord

geur is in zoverre een lastig iets dat een paar moleculen in de lucht al genoeg kunnen zijn.

Tov van dieren hebben wij maar een slecht ontwikkelde reuk maar als het gaat om nare luchtjes heb je dus echt niet veel nodig.

Als er lang is gerookt in de buurt van die bank zitten die rookdeeltjes tot in het binnenste van de schuimbekleding en er komen er gewoon elke keer een paar uit en die ruik je dan.

En in vochtige lucht komt reuk beter tot zijn recht (dan is je neus gevoeliger) , dat is fijn voor die mooie bos rozen maar hiervoor dus niet.

alle tips ten spijt vrees ik dat je het blijft ruiken.

Dus als je de bank wilt houden zul je het moeten camoufleren. Wierook werkt aardig goed maar daar moet je wel van houden
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht niet de beste tip, maar je stukje over de geurmoleculen maakte het voor mij eindelijk begrijpbaar waarom dingen zo lang naar de rook blijven stinken!!
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder en ik vroeger tweedehands spulletjes hadden in onze nieuwe flat en één van die stoelen bleef jarenlang naar sigaren ruiken. Ik als kind vond dat wel een spannend geurtje in onze flat.
Die goeie ouwe tijd!
Rookdeeltjes zijn wel hardnekkig dan, bovendien heb ik het idee dat je de geur ook ergens op kunt smeren nadat je gerookt hebt. Dan veeg je natuurlijk die moleculen erop.
Stom dat ik hier nooit eerder aan gedacht heb, je hebt me aan het denken gezet en onbedoeld even een momentje van jeugdsentiment gegeven, vandaar het beste antwoord!

Andere antwoorden (5)

kijk eens op deze site er staan meerdere mogelijkheden

http://www.marjonsplaza.com/schoonmaaktips/schoonmaaktips%20vraag%20en%20antwoord.html

ik zou de kussen mochten die lossen hoezen hebben in de wasmachine dat doe ik ook en de rest met droogschuim

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey,

Kijk hier es, wellicht zit er een goeie tip voor je tussen :)

http://www.goeievraag.nl/vraag/stoffen-bankstel-gekregen-stinkt-erg.120505#antwoorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schaaltje azijn onder de zetel plaatsen zou ook kunnen helpen, heb ik ergens gelezen.
Maar uit eigen ondervinding moet ik zeggen dat er weinig hoop is dat de geur ooit helemaal verdwijnt. Ik kreeg ooit een bankstel van mensen die rookten. Alles heb ik geprobeerd, zelfs lange tijd buiten laten luchten. Niets hielp. Ik denk dat dat komt omdat de geur ook in de binnenbekleding zit, en daar kan je helaas niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met ozon en dus met een ozongenerator.
In de link een uitleg.
Een ozongenerator kopen is nogal duur, gelukkig zijn ze ook te huur.

NB:
In de ruimte waar het toestel wordt gebruikt dienen geen mensen of dieren aanwezig te zijn, ook moet de ruimte na gebruik goed geventileerd worden zodat de ozon kans krijgt om af te breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze een middag in de tuin laten zodat het door kan luchten. Je kan hem onder een afdakje zetten zodat zelfs als het regent het droog staat.