Bacterie/Schimmel in wasgoed? Kan er een bacterie of schimmel in wasgoed zitten en als gevolg daarvan niet goed drogen?

Het ligt niet aan de droger, dat heb ik al getest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Centrifugeerd je wasmachine wel goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet, gebruik je misschien (teveel) wasverzachter? Daardoor droogt wasgoed vaak minder snel.

Antwoorden (4)

Ja dat kan je krijgt dan een vieze vlek bv. Op je shirt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je dat je het 'weer" in je wasgoed hebt? Een schimmel die ook ander wasgoed kan besmetten.
Dat krijg je als je wasgoed nat of vochtig in de wasmand gooit en niet direct wast. Het ziet eruit als zwarte puntjes en kan ook gaten veroorzaken.

Je wasgoed ophangen of meteen wassen en niet te lang vochtig in een mandje laten liggen is daarvoor de oplossing.
Als handdoeken al "beschadigt" zijn moet je ze weggooien want je krijgt het er niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien helpt het om de wasmachine zelf schoon te maken. Filtertjes leeg maken, afvoerleidingen doorspoelen, dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bacterien of schimmels hebben GEEN invloed op de droogbaarheid van wasgoed tenzij je was er echt door is BEDOLVEN (maar dan is het één smerige slijmerige toestand, dan twijfel je er echt niet aan)

Uit je vraag lijkt het of je was niet goed droog wordt, wordt het dan aan de lijn wel droog?

Om zeker te zijn zou je een keer op 60 graden kunnen wassen dat overleven de meeste huis tuin en keuken mircro organismen niet
amigo