Waar en hoe gebruik je schoonmaakdettol?

Het gaat om een verschil van mening , de een zegt "water met en scheut dettol om (kantine) toilet te poetsen , naar mijn mening ga je poetsen met schoonmaakmiddel plus eventueel wat dettol.Ik hoor graag andermans mening.

12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Volledig overbodig om een toilet te ontsmetten, wil je verspreiding van bacteriën voorkomen zijn, de deurkruk, het licht knopje en de eventuele stoffen handdoeken veel belangrijker, maar ook hier is ontsmetten niet nodig. Schoonmaken met allesreiniger is voldoende.
Het nadeel van het gebruik van oa dettol is dat eventuele bacteriën steeds sterker worden, dit is het resistent worden van bacteriën, in ziekenhuizen een groot probleem.
Dus poetsen met gewoon schoonmaak middel.

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan vergeet ik de kraan nog, ook iets waar iedereen met zijn handen aanzit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de drukknop of handvat touwtje om toilet door te trekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nog vergeten..........;(
adriana
12 jaar geleden
Dit antwoord bevalt mij het beste omdat ik dezelfde mening heb, ik ben niet tegen gebruik van dettol maar schoonmaken is schoonmaken en niet ontsmetten.
Zelf poets ik het liefst met een sopje in ruim water en heb dan een goed resultaat.

Andere antwoorden (3)

Dettol is een ontsmettingsmiddel en die gebruik je om iets te ontsmetten,je kunt Dettol voor verschillende doeleinden gebruiken,maar meestal wordt het verdund met water en dan zonder schoonmaakmiddel erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de dettol website staan enkel schoonmaakproducten als spray, en niet los in een fles.

Een spray kan je enkel een oppervlakte mee inspuiten en dan met een doekje afdoen.

Ik ken de regel dat je niet zomaar verschillende schoonmaakmiddelen moet "mixen" ( dat doe ik heus wel, maar dit is wat staat op de verpakking ) .Dus het lijkt me dat je de oppervlakte inspuit en schoonmaakt met enkel een natte warme doek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik iets met Dettol schoonmaak, doe ik ook de pure Dettol in heet water, dus zonder ander middel.