Hoe kan ik m'n verkleurde witgoed weer wit krijgen?? De magnetron ziet er namelijk vreselijk geel uit naast de nieuwe vaatwasser..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

Met een warm sopje waar je Biotex in hebt opgelost.
Werkt grandioos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de balbo powerpad wordt hij weer als nieuw, verkrijgbaar bij blokker en marskramer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het niet eens met de enthousiaste poetsers al kan het absoluut geen kwaad het te proberen.

Witgoed (apparatuur) VERKLEURT na verloop van tijd.

Dit is een reactie die optreedt in het kunststof onder invloed van licht en die is eigenlijk niet omkeerbaar.

Dus, volgens mij krijg je het nooit meer helemaal wit, je zult altijd kleurverschil zien tenzij je hem verft (ook niet mooi) of iets anders doet om het oog hiervan af te leiden (gekleurde stickers?)

Piepkleine troost, over 5 jaar is het verschil VEEL minder

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zat me toch niet helemaal lekker dus hier nog een oma's tip (al geloof ik er niet helemaal in)

Vergeeld koffiezetapparaat
Het staat zó slordig op je mooie opgeruimde aanrecht: een vergeeld koffiezetapparaat. Maar die gelige kleur is makkelijk te verwijderen! Smeer het apparaat in met citroensap, laat dit even intrekken en maak de koffiezetter vervolgens schoon met water en azijn. Voortaan maak je een lekker bakje koffie in een spierwit koffiezetapparaat!
amigo
12 jaar geleden
je kunt het verkleurde oppervlak voorzichtig met heel fijn schuurpapier opschuren en dan met een metaallak weer opnieuw met een rollertje wit verven.
Dat geel is echt verleuring van de lak,dat krijg je er niet met een poets middel af.