hoe laat ik mijn matrashoes krimpen

Ik heb een matrashoes van de hema. Deze heb ik eerst gewassen en toen op bed gelegd. Hij is nog niet in de droger geweest. Alleen is hij eigenlijk net wat te groot. Kan ik hem nu nog laten krimpen en zo ja hoe? Of lukt dat niet meer omdat ie al een keer is gewassen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als zou de hoes wat krimpen in de hete was of droger, in het gebruik rekt hij dan weer op. Dat is met spijkerbroeken ook zo.
Het enige dat je kan doen is zelf in de hoeken (of helemaal) elastiek naaien, dat kun je zo strak maken als je zelf wil. Maar ja, een leuk werkje is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook op de hoeken, aan de onderkant elastiek met bretelssluitingen vast maken,.(hoop dat dit te snappen is, weet niet hoe ik het anders kan uitleggen) als je het bed opmaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een hele bretel gebruiken. Deze kruislings bevestigen met de clips in de hoeken.
Of bedoel jij dat ook Nelly?
Wat een gedoe eigenlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik bedoel een stuk breed elastiek van ong 10cm lang, waarmee je de hoeken sttakker trekt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu zie ik het voor me! :)

Andere antwoorden (5)

keer heet wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer in de droger stoppen?;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgende keer in de droger dan krimpt hij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, krimpen gaat niet lukken. Het rare is dat mijn matrashoezen van de Hema ook te wijd zijn (zowel litsjumeaux als 1-persoons) terwijl ik wel de goeie maat heb gekozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is oervervelend. Ik gebruik hem ook zelden. En hij wordt ook steeds wijder na een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zelf elastieken aan de overtrek maken
Lekker in de droger doen joh :)