Waarom blijven vliegen weg als je zakjes water ophangt?

Of cd's, zoals ik net las?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat ze gedesoriënteerd raken door de schittering ervan. Een vlieg navigeert namelijk aan de hand van (de weerkaatsing van) lichtstralen. Op deze manier kan hij de hoek waaronder hij vliegt bepalen en weet hij de afstand tot een object. Daarom cirkelen vliegen ook altijd om een lamp heen. Door de schittering en de breking van het licht in het water of de cd wordt dit navigeren een stuk moeilijker, zo niet onmogelijk, gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat ze bang zijn van water dus gaan ze weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft te maken met de schittering van het zonlicht in of door het water in het (doorzichtig ) zakje.
Vliegen hebben daar moeite me.