Hoe haal je kaarsvet van steen af?

In m'n achtertuin heb ik stenen tegels. Daar heb ik wat kaarsvet op gemorst, en nu zit er dus nog een vlek van wat ik er niet af heb kunnen schrapen. Hoe krijg ik dit eraf?
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
43.7K

Het beste antwoord

stuk keukenrol erop en met het strijkijzer strijken het papier neemt het kaarsvet op, moet je wel een verlengsnoer hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Even de gasbrander erop en het vloeibare kaarsvet eraf vegen. Echter check eerst even op een onopvallend stukje of de steen niet verkleurd door de hitte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaarsvet behandelen met een natte hete doek met afwasmiddel.
Zonodig herhalen.
Dat lost het vet op.
12 jaar geleden
Of laat het afkoelen ( snachts? ) tot het hard is dan kun je er er zo afkrabben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een staal borstel even flink raggen (savonds als de zon weg is) en je veegt de restjes kaarsvet die los zijn gekomen met blik en veger op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle bovenstaande links werken wel als het kaarsvet op je tegels ligt. Maar als je poreuze stenen tegels hebt, trekt het kaarsvet erin, en dan wordt het erg lastig om het weg te krijgen. (sorry, een vrolijker bericht heb ik niet voor je)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK heb eerst alles met messjes zo goed als weg gekrabt
dan overgoten met kokend water en dreft
als laatste er HG olievlekken verwijderaar op gegoten
10min laten inweken en dan goed scrobben en overvloedig spoelen
alles weg
een jaar geleden