In mijn jurkje staat dat deze met de handwas gewassen moet worden. Kan dit dan ook op een koud wasprogramma in de wasmachine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

ik zal het niet doen want dan zou het als nog kunnen dat je jurkje heeel lelijk word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met en jurkje zou ik een beetje voorzichtig zijn, ivm de pasvorm...maar zijden blouses en handwastruien was ik altijd op het wolwas-programma, op 30 graden, en dan liggend drogen op een handdoek. (gewoon zelf met je handen het meeste water eruit drukken : níét centrifugeren !!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt af van het materiaal waar het van gemaakt is. Maar natuurlijk neemt de fabrikant ook het zekere voor het onzekere, zo krijgt hij geen klachten. Praktisch: je kunt het proberen in de wasmachine, maar dan neem je wel een risico. Ik zou mezelf afvragen hoe belangrijk het jurkje voor je is. Is het erg als het eventueel minder mooi eruit komt? Is het je mooiste jurkje, dan zeker niet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe de handwas altijd in de wasmachine in een waszakje en op fijnwas 30 graden , dat gaat prima, dus dat kan met jouw jurkje vast ook.